Kezdőlap / Önismeret / Kommunikáció / Álljunk ki magunkért – vásárlás után is

Álljunk ki magunkért – vásárlás után is

Nap mint nap megtörténik velünk, hogy a különböző áruk és/vagy szolgáltatások igénybevételénél, megvásárlásánál nem minden úgy történik, ahogy azt elvárnánk. Sokunk becsapva, átverve érezheti magát, miután kiderül, hogy az adott áru, szolgáltatás nem tesz eleget az elvárásoknak (silányabb minőség, használhatatlanság, hátráltató tényezők, rossz kiszolgálás, stb.). Ilyen esetekben mindenki élhet a reklamáció lehetőségével, sokan mégsem tesznek így, mert vagy nem mernek kiállni magukért, vagy már tapasztalatból tudják, hogy ezen panaszok nagy része úgyis süket fülekre talál.

Ha nem vagyunk elégedettek egy adott áruval, vagy szolgáltatással, akkor merjünk lépni és induljunk el az üzletbe a hibás termékkel együtt. Legyünk bátrak, a legjobb, ha szemtől szemben beszéljük meg a problémát az arra kihelyezett személlyel. A komolyabb cégeknél erre külön ügyfélszolgálat is működik. Udvariasan, határozottan álljunk ki, és tárgyilagosan vázoljuk fel, mi problémánk van. Ha az üzlet megkeresésével nem érünk el eredményt, akkor – ha van rá mód – telefonon, vagy levélben (online, vagy offline) keresssük meg a cállalat központját problémánkkal kapcsolatban.

Előfordulhat, hogy a cég központjának megkeresése után sem lehetünk teljesen elégedettek, ilyenkor megkereshetjük a területi fogyasztóvédelmi felügyelőséget is, akikhez bármilyen áruval, szolgáltatással kapcsolatos panasszal érkezhetünk. Legrosszabb esetben, amikor az üzlet, vállalat nem hajlandó segíteni, vagy tisztességtelen ajánlattal él, akkor fordulhatunk bírósághoz is, hogyrendezze ügyünket, de ez nagon hosszú és költséges folyamat.

A sikeres reklamáció 10 ismertetőjele:
– merjünk reklamálni!
– ismerjük meg jogainkat!
– Világosan, tárgyilagosan reklamáljunk!
– Ragaszkodjunk igazunkhoz!
– Erősítsük meg, mit szeretnénk elérni reklamációnkkal!
– Fontos, hogy azzal beszéljünk, aki illetékes!
– Rendszerezzük és őrizzük meg a reklamációs foylamat dokumentumait!
– Az eredeti dokumentumokat mindig őrizzük meg!
– Ne várjunk!
– Adatainkat mindig adjuk meg, így könnyebb az ügyintézés!

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A szem jelzései

A szemkontaktus szabályozza a beszélgetést, tükrözi a rangsort, alkalomadtán felkelti a hazugság gyanúját. Mondjuk azt …

Leave a Reply