Kezdőlap / Egészség és fitness / Fogyókúra / Csodaszerek helyett 9 tanács

Csodaszerek helyett 9 tanács

Szinte mindannyian túl vagyunk már néhány sikertelen fogyókúrás kísérleten. Megpróbálkoztunk már az összes drágábbnál drágább “ügyeletes” fogyasztószerrel, melyek szinte ömlenek ránk a reklámokból. A sikerélmény azonban elmaradt…
A közhiedelem szerint az eredményes fogyókúra csak diétával, a napi kalóriabevitel folyamatos csökkentésével, vagyis koplalással érhető el. Ám ha az energiabevitelt jelentősen csökkentjük, vitamin- és ásványi anyag hiány alakulhat ki szervezetünkben. Az éhségérzeten kívül ez is oka annak, hogy a drasztikus diéta jelentős szenvedéssel jár, amellett, hogy veszélyes az egészségünkre is. A másik probléma az úgynevezett jojóeffektus: a nagy erőfeszítés árán leadott kilókat pillanatok alatt visszaszedjük. A szervezet védekezik a fogyókúrával szemben, csökkenti az anyagcserét. A fogyókúra után, a normális kalóriabevitelre visszatérve az alacsony anyagcseréjű szervezet hízni kezd. A testsúly – mint a jojó – egyszer lent, egyszer fent.
Nem szabad azonban elkeseredni, van megoldás. Kilenc pontba belefér, mi a teendő, hogy megszabaduljunk a felesleges kilóktól, illetve meg is tartsuk ideális súlyunkat.
1. Tűzzük ki a célt, hogy mennyit akarunk fogyni, és becsüljük meg, hogy ez körülbelül mennyi idő alatt érhető el. Bontsuk le a kitűzött célt hónapokra.
2. Vezessünk étkezési naplót, melyben minden elfogyasztott ételt, illetve annak mennyiségét jegyezzük fel.
3. Étrendünk legyen változatos és ízletes, tartalmazzon elegendő vitamint és ásványi anyagot. Törekedjünk a sok zöldség, gyümölcs fogyasztásra.
4. Napjában legalább ötször étkezzünk, mindig kis adagokat együnk.
5. Együnk minél lassabban, és alaposan rágjuk meg az ételt. Ha ezt a szabályt komolyan vesszük, kevesebbel is jóllakunk.
6. Hetente (és ne gyakrabban) mérjük testsúlyunkat, mindig ugyanabban az időpontban. Tartsuk szem előtt, hogy a fogyás sohasem egyenletes.
7. Mozogjunk minél többet, hetente legalább háromszor 30 percet. Az a jó, ha megizzadunk, ekkor égnek igazán a kalóriák.
8. Keressünk társakat a fogyókúrához. Sok értékes tanácsot, tapasztalatot, receptet megoszthatunk egymással.
9. A fogyókúra sikeres befejezése után csak nagyon lassan emeljük ételadagunkat – ha egyáltalán ez szükséges -, mozgásmennyiségünket viszont lehetőleg növeljük egyre jobban.
Ha ezt a 9 tanácsot megfogadjuk, garantált a tartós siker, és sokat teszünk egészségünk megőrzése érdekében is.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Testtömeg index

A testzsír csökkenését műanyag bőrcsipesz segítségével tudjuk figyelemmel kísérni, amely a különböző testrészeken található zsírréteg ...

Hozzászólás