Dámszarvas

Őshazája a Földközi-tenger vidéke, Dél-európa, Kisázsia. Ma európa majdnem minden országban, Észak- Dél- Amerika és Ausztráliában is honos. A dámszarvas a gímszarvashoz hasonlít, de kisebb test felépitésű szarvasféle. A felnőtt hímnevűt- bikának, a már ellett nőstényt- tehénnek, a még nem ellett nőnemüt- ünönek, és a fiatal egyedeket pedig borjúnak hívjuk. …

Érdekel a cikk folytatása? »

Cukkini

Az uborka és a tök házasságából született cukkini világos- vagy sötétzöld színű zöldségféle, amely egyre népszerűbbé válik a patisszonhoz, padlizsánhoz hasonlóan. Courgettes-nek, cukkettinek is nevezik. A tökfélék családjába tartozó növény 10-30 cm hosszú kabak-termésének héja a világoszöldtől az erőteljes sötétzöld árnyalatig terjed, de lehet sárga, vagy sárga csíkos is. A …

Érdekel a cikk folytatása? »

Hogyan segítsük gyermekünket a nyelvtani szabályok alkalmazásában?

A kisgyerek általában meghatározott sorrendben tanulja meg a nyelvtani szabályok alkalmazását. Kezdi megkülönböztetni az igeidőket, ragokat használ a hely megjelölésére: „dobozban”, „földön”, árnyaltan használja a határozatlan és a határozott névelőt. A következő állomás az, amikor a birtokviszonyt is jelöli: „a könyv anyué”, „a cipő apué”. A kisgyerek úgy fogja megtanulni …

Érdekel a cikk folytatása? »

Hogyan beszélgessünk kicsi gyerekünkkel?

A kisgyermek három éves korára egyre bonyolultabb mondatokban beszél és össze tud kapcsolni teljes beszédfordulatokat is. Megérti és helyesen alkalmazza a tagadást. Most kezd igazi kérdéseket fogalmazni, már nem „miért”-tel kezdődik minden kérdése, és ez idő tájt érti meg a tárgyak közötti kapcsolatot. Már kezd jelzőket használni – nagy, kicsi, …

Érdekel a cikk folytatása? »

Mit válaszoljunk, ha folyton kérdez a gyerek?

Ahogy közeledik a harmadik születésnapja felé, a kisgyerek egyre többet kérdez. Kétségtelenül fárasztó az állandó „miért?”-re felelni, de örüljünk annak, hogy a kisgyerek ennyire érdeklődik minden iránt, ennyire szeretne mindent megérteni, és mindenáron szeretné kifejezni gondolatait. Mindig komolyan kell vennünk a gyerek kérdéseit, igyekeznünk kell a lehető legpontosabb, az igazságnak …

Érdekel a cikk folytatása? »

Beszédhibák gyermekkorban

A dyslexia vagy más néven olvasási zavar egy elég komoly probléma egyes kisgyermekek esetében. Kevesen tudják viszont pontosan, hogy mit kell igazán olvasási zavarnak tekinteni. Sokszor megalapozatlanul használjuk ezt a fogalmat, mert esetleg olvasási zavarként kezelünk egy olyan problémát, amin valójában, ha nem ismernénk félre, könnyen lehetne segíteni. Kétségtelenül előfordul, …

Érdekel a cikk folytatása? »

A gyermek közösségi viselkedése

A gyermek közösségi viselkedésének alapja csecsemőkorban kezd kialakulni. Jelleme, természete jelentős részben aszerint alakul,hogyan viselkedünk vele mi, és milyen kapcsolatot létesít ő velünk és környezetével. A közösségi viselkedés kisgyerekkori fejlődésében jól meghatározható szakaszok vannak. Az újszülött, akiben még nincs társas igény, fokozatosan beilleszkedik egy közösségbe, azáltal, hogy utánoz másokat: először …

Érdekel a cikk folytatása? »

Az egyéniség fejlődése csecsemőkorban

A mi gyermekünk más, mint a többi; különálló egyéniség. Akárhány könyvet elolvasunk, egyikből sem fogjuk megtudni, hogy ő milyen. Nekünk kell felfedeznünk lépésről lépésre úgy, hogy gondosan szemmel tartjuk, figyelmünket egyetlen apró jel sem kerüli el. A szülő egyik legfontosabb feladata, hogy segítse gyermeke egyéniségét kibontakozni. Az ismerkedés gyermekünkkel olyan, …

Érdekel a cikk folytatása? »