Kezdőlap / Járművek / Autók / Használtautó karosszériájának vásárlás előtti átvizsgálása

Használtautó karosszériájának vásárlás előtti átvizsgálása

Miután eldöntöttük, hogy használtatót vásárolunk sok lényeges dolgot célszerű szemrevételeznünk, vagyis közelebbről megnéznünk az autón. Ami feltűnően tiszta és szépnek látszik az nem biztos, hogy eredeti egy használtautó esetében.
  Mindenképpen a kiválasztott autónál a legelső teendőnk, hogy járjuk körbe, és figyelmesen nézzük meg a karosszéria állapotát. Az illesztési hézagoknak mindenhol egyformáknak és párhuzamosaknak kell lennie. Ha szemmel is eltérést tapasztalunk, akkor az autó volt már karosszériázva. Ha nincsen szemmel látható eltérés, akkor is kérjük meg a kereskedőt, hogy festékréteg mérővel mérje meg nekünk az autó karosszéria elemeinek festékrétegét. Autótípusonként változik a festékréteg vastagság, de általában 90-150 mikronig gyári festésről beszélünk. Az ennél vastagabb festékréteg esetében az autó nagy valószínűséggel újrafényezett elemekkel rendelkezik. Minden elemet méressünk meg legalább öt ponton (úgy, mint a dobókockán az ötös szám pontjainak elhelyezkedése, ezzel a módszerrel a kisebb karosszéria bejavításokra is fényt deríthetünk. Ezt beporolásnak hívják szaknyelven, amikor csak a megsérült kisebb felületet festik hozzá a karosszéria eredeti elemének színéhez.). Egy elemen belül a festékrétegnek az öt mérési ponton megközelítőleg azonosnak kell lennie (a 10 és 15 %-os eltérés a 90-150 mikron értékhatárhoz még gyári festésnek számít). Műanyag elemeknek (lökhárító, sárvédő, ami több autó esetében már nem fémből készül) a festékrétegét rétegmérővel nem lehet megmérni.

Amelyik elemnél eltérést tapasztalunk ott a karosszéria elemet belülről is, nézzük meg, hogy milyen értéket és állapotot látunk. Ajtóknál a zsanérok állapota és a rögzítő csavarok épségére is figyelmet kell fordítani. A csavarokat is lefestik a gyárban, ha megkopott, lepattogzott a csavaron a festék akkor az ajtót levették a karosszériáról.

Az autó belső oszlopait is több helyen meg kell mérni és szemrevételezni, hogy festésre utaló nyomot tapasztalunk-e. Ha az ajtóoszlopok festékrétege több ponton mérve nagy eltérést mutat, akkor az autó sérülése nagyobbnak mondható.

A csavarozható sárvédő elemnél a csavarok állapota (az alátét és a csavar festése mennyire eredeti, vagyis a festék pattogzás és festék hiány a sárvédő leszerelésére utal), a csavarok azonossága is fontos, hogy ugyan olyan az összes csavar. Ha szegecseléssel van feltéve, akkor az összes szegecs állapota és mérete mennyire egyezik meg egymással.
Az autó küszöbjére is fordítsunk néhány percet és nézzük meg mennyire szabályos a vonalvezetése a karosszériával (mennyire hullámos a felülete, és a festése milyen állapotban van), látunk esetelegesen rajta valamilyen javításra utaló nyomot.

A megvásárolni szándékozott autónak a karosszériáján a festékrétegek mérésekor az átlagnál nagyobb eltérést tapasztalunk akkor mindenképen, nézessük meg szakemberrel (szakszervizzel) is, hogy mekkora volt az autónak az esetleges sérülése, ami miatt javították a karosszéria elemeket.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A dicső napok vége

A GAZ nemrég bejelentette, hogy nem gyártja több a Volgát. Volt idő, amikor a Volga ...

Hozzászólás