Kezdőlap / Egészség és fitness / Fogyókúra / Szénhidrátok a diétában

Szénhidrátok a diétában

Ha diétázunk vagy fogyókúrázunk, akkor sem kell lemondanunk teljesen a szénhidrátokról, ugyanis ezek az egészséges táplálkozás részei. Ha hosszú távon szeretenénk sikert elérni, akkor nem is mellőzhetjük őket egészen, viszont igyekezzünk egészséges alternatívát találni.
Válasszunk egészséges szénhidrátban és rostban gazdag ételeket, ezek hosszú időn keresztül energiával látnak el bennünket. Tanumányok kimutatták, hogy azoknak, akik sok teljes értékű gabonát esznek, jóval kisebb eséllyel lesznek szívbetegségeik.
Egészséges vagy jó szénhidrátokat tartalmaznak a teljes gabonák, hüvelyesek, gyümölcsök, zöldségek. A jó széndrátok lassan emésztődnek meg, tovább érezzük jóllakottnak magunkatt tőlük, vércukorszintünket is egy szinten tartják.
Rossz szénhidrát például a fehér liszt, a finomított cukor, a fehér rizs. Hamar megemésztődnek, az energia és a vércukorszint ingadozását okozzák.
Ezért többféle teljes gabonát érdemes étrendünkbe beépítenünk: teljes búzát, barna rizst, kölest, árpát, quinoát. Kísérletezzünk, hamar megtaláljuk azt, ami nekünk tetszik.
Győződjünk meg róla, hogy amit eszünk, az tényleg teljes értékű. Ha egy termék úgy van megjelölve, hogy 1oo % búzát tartalmaz, sokmagvas, még nem biztos, hogy teljes gabona.
Próbáljuk kezdetben a különböző gabonákat keverni egymással. Például próbáljunk teljes őrlésű lisztet keverni a szokásoshoz. Idővel átválthatunk akár csupa teljes gabonára.
Kerüljük, ha lehet, a finomított ételeket, fehér kenyeret, tésztát, finomított gabonapelyheket.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A zsírok a diétában

A diétánk során, különösen, ha hosszabb távra tervezünk, nem kerülhetjük el a zsírokat. Nem is ...

1 hozzászólás

  1. Eddig nem nagyon értettem, de most már tudom, hogy a fehér liszt káros az egészségre

Hozzászólás