A karma törvénye a sors törvényének kiterjesztése, de nem áll azzal ellentétben. A karma törvénye kifejti az emberi életben megmutatkozó ok-okozati összefüggéseket. Ez a törvény vonatkozik a múltra, a jelenre, a jövőre is.
Mindenki saját múltjának eredménye, és ez az, amit a sors törvénye deklamál. A karma továbbmegy a sors törvényénél, és azt is megállapítja, hogy nem csak a múlt okozataként vagyunk jelen, hanem egyben a jövőnk kivitelezőjeként is. Azaz, egy időben viseljük a múltbéli tettünk következményeit, és alakítjuk viselkedésünkkel a jövőnket is.
Ha csak a múltra figyelünk, érezhetjük úgy magunkat, mint a múlt áldozata, ha azonban figyelmünket képesek vagyunk a jövőre is kivetíteni, akkor megtervezhetjük jövőbeni okozatainkat.
A szabad akarat a döntéshelyzetre irányul, eldönthető merre induljunk, jobbra, vagy balra, fel, vagy le-de az útról soha nem térhetünk le. Nincs másik út, csak egy számunkra, azon kell végighaladnunk, de hogy merre indulunk rajta, és milyen emberként, ez már rajtunk múlik, ebből áll a szabad akaratunk.
Az emberben tehát két különálló változó működik, az egyik a dependens, megkötött, a másik pedig az independens, a szabad.
A karma ezért két formában jelenik emg az ember életében, a kötött, sorsszerű formában, amelyet Prabdhának nevezünk és a szabad, független szabad akaraton nyugvó változatban, amelynek neve Purusartha. Ez a két karmikus erő működik minden ember életében. A jelen mindenkori pillanatában szabadon dönthetünk, és cselekedeteink pozitív illetve negatív következményeit viselnünk kell.
Címkékbrahma brahman Ganésa hindu vallás hinduizmus Isvara Krisna OM trimurti vishnu
Ezt mindenképpen olvasd el!
Vallás jelentése
Amikor a vallás jelenségeit vagy fogalmát akarjuk értelmezni, gyorsan kiderül, hogy nagyon is nehéz feladattal …