A jóga kialakulására az indus-völgyi, 6-7 ezer éves meditáló jógikat ábrázoló képekről szereztek tudást a szakemberek. A Rig-Védát, ezt az ősi gyűjteményt 1200-1500 között írhatták, s a legtöbbb kuatató ezt tartja a jóga alapelvének, eredetének. Patandzsáli volt az a kre. 4.században élt ősi indiai bölcs, aki először foglalta írásba a jóga tanait, gyakorlatait. Az ő szutráiban olvasható minden fontos adat a jóga témaköréből, s tulajdonképpen a többi, ezt követően létrejött írásos emlék, ősi könyv erre épült. Az úgy nevezett Upanisádokban olvashatunk a jóga alapelveiről, alaptanairól, ez az ie. 8-4. század között íródott. A védák befejezésének tekinthető tudományos értelemben, ezért aztán a védanta nevet is megkapta. Ebben a műben elsősorban az istenek kiengesztelését szolgáló áldozatokról, szertartásokról esik szó. Evvel szemben áll a modern jóga alaptana, miszerint a leginkább a test edzésén, a tudat kontrollálásán és az erkölcsön keresztül lehet a legfőbb áldozatot bemutatni. Nyílván a kor előrehaladtával épültek le egyre inkább ezek az ősi tanok és áldozatbemutatási módszerek-megjegyzem, még szerencse!
Ez által a belső áldozat által válhat az ember eggyé a legfőbb lénnyel, istennel. Ez a legfelsőbb lény Brahman vagy Mahatma néven ismert a jóga mesterei között. Egyéb iránt a jóga szó őse a szanszkrit nyelven megalkotott judzs szó, amelynek jelentése összeköt, egyesít, imába foglal. Egyértelműutalás ez arra, milyen fontos a jóga világában, szellemében a tanok, erkölcsi normák, fizikai gyakorlatok pontos, érthető összefoglalása, mely lehetővé teszi bárki számára a legfőbb cél elérését, az istennel való egyesülést.
Címkéka jóga kialakulása Brahmana judzs legfőbb lény Mahatma Patandzsáli Védák
Ezt mindenképpen olvasd el!
Jógával a harmónia útján
Éljünk bárhol nagyvárosban vagy egy kis faluban, legyünk idősek vagy fiatalok, nők vagy férfiak egy …