A Panzer III-as harckocsi története 1930-ban kezdődött, mikor a két elődjét már tervezték, de úgy döntöttek, hogy a könnyű harckocsik mellet szükség lesz erősebb tankra is a páncélos ezredekben. A harckocsi tervezését és építését a Daimler Benz gyár nyerte el, és 1936-ra kész is volt az első prototípus, ami a német vezetést is meggyőzte, és egy évvel később már meg is indult a sorozatgyártása. A legyártott modellek még nem kerültek ki rögtön a hadosztályokhoz, hanem további fejlesztéseket végeztek rajtuk, ami azt eredményezte, hogy 1939-re csak 55 db készült el. Az erőteljesebb Asuf E és F variánsokat már a Maybach cég HL 300lóerős motorjaival látták el, emellett az eredeti futóművét is lecserélték egy megbízhatóbb fajtára. 1940-re már 435db Panzer III-as szolgált a hadseregben, de mivel Németország már több fronton is harcolt, ezért átadták a terveket számos nagyobb gyárnak, hogy ők is gyártsák a harckocsikat, hogy gyorsabb legyen az elkészítésük és minél hamarabb kikerüljenek a csapatokhoz. 1941 telére közel 1100 példányt gyártottak le. Időközben a lövegtornyon is módosításokat végeztek és így egy erőteljesebb Kwk 38-as ágyút szereltek be a nagyobb tűzerő érdekében . A páncéllemezeket is lecserélték egy 30 majd később 40 milliméteres vastagságúra. A harckocsi karrierje igazán az Orosz fronton kezdődött ahol a szovjet T-34 tankokkal kellet szembenéznie, de bevetették még az Afrikai fronton is, ahol egy különleges szűrőberendezése miatt a legjobbnak bizonyult Rommel hadseregében, de a más feladatokat is rendszerint kivallóan teljesítette. Az 1943-as évekre kezdett elavulni minden téren, de soha nem vonták vissza az első vonalakból. Összesen 6000 példányt gyártottak belőle, és a harmadik birodalom utolsó napjaiban Berlin utcáin is harcolt még.
Címkékközepes harckocsi panzer III tank
Ezt mindenképpen olvasd el!
A Polgári Demokratikus forradalom győzelme: Az „Őszirózsás forradalom”
1918. október 28-án hatalmas tüntető tömeg indult a budai várba, hogy József főhercegtől, a király …