Az II. világháború utáni esztendőkben a a film és a tévé még jobban elősegítette a rúzs elterjedését. Rainier monacói herceg és Grace Kelly nagyszabású esküvője pedig a divat- és a sminktrend bemutatásának világraszóló eseménye volt.
Aztán jöttek a filmvászon szexszimbólumai. Liz Taylor például ragaszkodott hozzá, hogy olyan színű rúzst, amilyennel őt festették ki, rajta kívül senki se használhasson a szereplők közül. A Kleopátra című film forgatásán pedig rajtakapták, amint ajkainak a száj felőli belső oldalát is igyekezett púderral bevonni. „Beszéd közben kilátszanak ezek a barázdák. Már pedig é szeretek tökéletesen kinézni.” – adta magyarázatul. Brigitte Bardot-nak a szája volt a védjegye, ám ezt egyik – jóindulatúnak egyáltalán nem nevezhető – önéletrajzírója csak hipnotizálás művének tudja be. Állítólag férje, Roger Vadim tanította meg arra, mikként is tartsa az ajkait evés vagy beszéd közben, miként biggyessze le őket, hogy igazán csábosak legyenek.
Legyen bármi is az előzmény, egy biztos: milliők utánozták Brigitte Bardot-t. Marilyn Monroe csókos ajkairől is szól egy történet. Eredetileg mindig összeszorította a száját, amitől még inkább hangsúlyossá vált erő álla. Márpedig ez a stúdió vezetőinek nagyon nem tetszett. Megpróbálta hát kinyitni az ajkait – lám-lám, már nem is találtak rajta semmi kivetnivalót, és máris megszületett az „ajakkirálynő”.
Bár a különböző márkák minden tavaszra és őszre elkészítik a maguk csodálatosabbnál csodálatosabb új kollekcióját, de a színekre és a festési technikákra már rég nem léteznek szabályok. Igaz, a nők szeretnek minden újdonságot kipróbálni, így hát mindegyiküknek megvan a maga szépségfilozófiája. A rúzsok között a klasszikus azonban mindig is a harsányabb vörös marad.
Kleopátrától Madonnáig ez a jelzőszín, üzenete a erotika nemzetközi nyelvén félreérthetetlen.
Aki szexisnek és magabiztosnak akar látszani, fesse a száját ragyogó cseresznyepirosra, vegyen fel egy fekete ruhát, és egyből jól fogja érezni magát. És a hatás sem marad el……