Ez a társulat világszerte több millió taggal bír, heterogén, számtalan formában működő mozgalom, önértelmezése szerint az erkölcsi értékek, valamint a szellem szabadságának egyetemességét vallják, a felvilágosodás hagyományait követik. Tagjai rituális beavatási szertartásokkal válnak igazán részesekké, ezáltal megismerve a szimbólumrendszer mélyebb jelentését. A szabadkőművességnél szinte alapvető követelmény az Istenbe vetett hit, a vallásgyakorlás. A hitnek ennek a megnyilvánulását – vagyis ki mennyire hisz Istenben- a reguláris rendszer nem firtatja, ugyanis itt a páholyokban a vallás és a politika megvitatása tilos. Ebből kifolyólag ezeken az összejöveteleken Istent egész egyszerűen építőmesternek nevezik. A francia jellegű rendszerben nem követelik egyáltalán az Istenhitet, mivel az ebben a teóriában összeálló szervezetek időnként politikával is foglalkoznak. A szó eredetét tekintve a szabadkőműves kifejezés a kőfaragó, kőműves szóból származik, az első magyar megjelenését 1375-re helyezik, amikor is a céhektől független szakemberek, majd később a céhbeli privilégiumokat értenek alatta. A kifejezésnek egyébként más értelmezése is ismeretes. A szabadkőművesség története még az ókori világhoz kapcsolódik, eredeztetik a jeruzsálemi templom építőitől, akiknek bölcsességét a templomos lovagrendnek tulajdonították, de tudásukat adták tovább a katedrális-építő céhmesterek, valamint a rózsakeresztesek is.
Egy valami azonban biztos. A szabadkőművesség olyan hitnek, tudásnak és erkölcsnek volt, van és lesz birtokában, mellyel páholyait bárhol megőrizheti a világon.
Címkékangol- és francia típusú páholyok hit és erkölcs mély tudás Rituális beavatás
Ezt mindenképpen olvasd el!
Vajon léteznek angyalok?
Ez elég tág fogalom. Mindenki számára mást jelent és mindenki másképp is nevezi, de a …