Az 1929-ben megjelent Peugeot 201 az első olyan autó, amelyet a mai is használt típusszámozással láttak el. A második világháború után elkészült az egymilliomodik Peugeot is.
1983-ban jelent meg a 205, amelyet aztán 1998-ban követett a sikeres és semmi máshoz sem fogható 206-os.
A 206 óriási sikert aratott. Az 1998 végén bemutatott kisautó formája annyira sikeres, hogy a 2003-ban történt meg az első modellfrissítés, ami teljesen apró változtatásokat hozott.
Többször is bővült és módosult viszont a motorkínálat. 1999 első felében megjelent a 135 lóerős S16, 2000-ben az 1,9 literes, 69 lóerős szívódízellel és 90 lóerős 2.0 HDi-vel egészült ki a motorpaletta.
2000-ben debütált a nyitható keménytetős 206 CC és a 109 lóerős 1,6 literes motor leváltotta a 89 lovas elődöt.
2002 februártól hozták forgalomba az itthon a gyorsan közkedvelté vált 1.4 HDi motort a 206-ban.
Végül 2003 őszén debütált hazánkban a 206 RC.
Konkurenseivel összevetve a 206 átlagos színvonalú helyes kisautó. Térkínálata elöl megfelelő, hátul szűkös. A 245 literes csomagtartó a hátsó lábtérhez és fejtérhez hasonlóan szoros. A műanyag felületeivel a belső tere az átlagosnál erőtlen minőségi benyomást kelt.
A 206-os felett mintha megállt volna az idő. A franciák mindig jók voltak a kicsi, de erős és sportos autók gyártásában.
Mindenki szereti a 206-os formáját, ezért is olyan népszerű. Adott tehát egy időtálló szépségű, főleg a női szíveket rabul ejtő kis tojás alakú autó.
Különféle meghibásodás előfordulhat a típusban, szerencsére ezek egy része csak az első évjáratoknál mutatkozott meg. Az évek során a korrigálásoknak köszönhetően a 206 minősége magától értetődő javult a tulajdonosok tapasztalatai szerint.
Használt 206-os vásárlása előtt ellenőrizzük le az összes elektromos kütyüt, mert akadnak a javítások ellenére típus hibák. Ilyenek a központi zár távirányítójának meghibásodása. Az indexkapcsolóval többször is baj van.
A műszerfalon a motorhibát jelező felvillanó és égve maradó visszajelző lámpákon kívül nem nagyon van más hibája.
Adott tehát egy időtálló szépségű, főleg a női szíveket rabul ejtő kis tojás alakú autó, amit mindenki szeretni fog, függetlenül, hogy férfi vagy nő a vezető.