A rádió után egyre több termék jött létre, a kerékpár, a fényképezőgép, majd jóval később a háztartási gépek forgalmazása és javítása.
A gépkocsi Európában 1914 előtt még egyedi készítésű, drága játékszernek számított, amit csak tehetős különcök vásároltak. Az Egyesült Államokban Henry Ford detroiti üzemében azonban már forradalmasította az autógyártást a rendkívül egyszerű ún. T-modell, amelyet futószalagon gyártottak és bármikor kicserélhető alkatrészekből szereltek össze. Ennek megfelelően csökkent az ára is. Nyugat-Európában a világháború után terjedt el jelentős számban a szárazföldi közlekedésben páratlan sebességet és gyakorlatilag korlátlan mozgási szabadságot biztosító jármű.
„Az autóipar… hasonló szerepet játszott, mint a vasutak a 19. sz. közepén: a félgyártmányok, késztermékek (acéllemez, fa, üveg, festék) és alkatrészek (gumiabroncs, lámpa, generátor stb.) hatalmas fogyasztójává vált. Szinte kielégíthetetlenül megnőtt az étvágya az üzemanyag és más kőolajipari termékek iránt: a szerelők és karbantartók egész kis hadseregét igényelte az üzemelés: és hatalmas ösztönzést adott az infrastrukturális beruházásoknak (utak, hidak, alagutak). Ugyanakkor új technikai feladatokat kellett megoldania a fém-, a szerveskémia- és az elektromosiparnak is és fontos következményeként más iparágnak is. Semmilyen más termék nem hozott olyan gazdag termést az ágazati kapcsolatokban, mint a gépkocsi.”
(Részlet David Landes közgazdász írásából)
A gépkocsik száma igen rövid idő alatt megsokszorozódott: Angliában 208 ezerről 2,4 millióra, Németországban 93 ezerről 1,8 millióra, Franciaországban 125 ezerről 2,2 millióra, az Egyesült Államokban 1,2 millióról 29 millióra növekedett. Ez időben jelentek meg a kontinentális Európában a nagy márkák. a Citroen, a Peugeot, a Renault, a Volkswagen stb. A mozgékonyságot és az üzembiztonságot növelte az 1930-as évek elején bevezetett légtömlős gumiabroncs. Az Egyesült Államokban és Németországban megépítették az első autópályákat.
A belsőégésű motorok használata új korszakot nyitott a mezőgazdaság mezőgazdaság gépesítésében. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Angliában 1939gépesítése ben átlag 138, a többi nyugati országban 615 hektárra jutott egy traktor.
Címkékautó fejlődés Gazdaság rádió történelem villamosítás
Ezt mindenképpen olvasd el!
Titkos tárgyalások Anglia és Németország között
A Chamberlain-kormány a moszkvai tárgyalások idején sem adta fel a reményt, hogy Németország -jogosnak elismert …