Divat, trend, otthon, üzlet? A 2011-es év színe minden területen hódít! Merész, magabiztos, elemi- ezekkel a szavakkal jellemezhető leginkább. Egy nem mindennapi szín a mindennapokra.
A Pantone minden évben végez egy nemzetközi felmérést, mely alapján összeállítanak egy kulturális színtérképet, jelölve rajta az egyes régiók színtrendjeit, amely a különböző ágazatokban hódít.
Az év színének kiválasztását a Pantone színszakértői végzik különböző területen dolgozó, nemzetközileg is elismert grafikusokkal karöltve, akik a divat, lakberendezés, nyomdaipar területén mozognak. A szín kiválasztásánál ügyelnek arra, hogy az árnyalat energikus, letisztult, és a különböző ágazatokban egyaránt felhasználható legyen. Vagyis fontos, hogy alkalmazható legyen a termékek csomagolásához, promótálásához úgy, hogy segít azokat hatékonyan eladni.
Az aktuális év színárnyalatának kiválasztásakor figyelembe veszik a kulturális, szociális, gazdasági, technológiai tényezőket, az uralkodó stílusirányzatokat, valamint az életmódot, a lakosság szükségleteit és fogyasztási szokásait.
Míg a 2010-es év színe a türkiz volt (PANTONE 15-5519), egy igazán lágy, megnyugtató szín, 2011-ben egy pirosas rózsaszín árnyalat lett a befutó: a lonc. Dinamikus, energikus, letisztult szín, mely egyszerre figyelemfelkeltő és megnyerő. Ezért kiváló választás nemcsak az otthon, vagy a divat, de az üzlet területén is.
Leatrice Eiseman, a Pantone Szín Intézet vezetője így fogalmaz: „A pirosas rózsaszín intenzitása magával ragad, elcsábít és rabul ejt. A színárnyalat valójában nem a virág édes illatáról kapta a nevét, hanem arról, ahogyan élénk színével magához édesgeti a kolibrit.”
Az üzleti életben pedig a vevőket korcsoporttól függetlenül: a fiatalokat a szín energikussága, kirívósága, míg az időseket az élénksége, a figyelemfelkeltő tulajdonsága fogja meg és csábítja az üzlethez, akárcsak a kolibrit a lonc virágához.