BMW 503

Miután az 501 -es alakjában megszületett a háború előtti 326-osok és 335-ősök utódja, a cégvezetés sportkocsik piacra dobását fontolgatta. 1954-ben Emst Loof tervei alapján készültek prototípusok a barokk angyal alvázára, ám miután az amerikai importőr. Max Hoffman úgy nyilatkozott, hogy ezek a modellek a BMW számára fontos amerikai piacon eladhatatlanok lennének, a társaság más lehetőség után nézett. A német származású formatervező. Albrecht Graf Goertz aki saját stúdiót működtetett az Egyesült Államokban Hoffman inspirálására 1954-ben elkezdte a tervezést, melyhez alapként az 502-es típus alvázát és futóművét használta fel. Több változatot készített, s alkotásai tetszettek a németeknek. A prototípusok az 1955-Ős frankfurti autó kiállításon ünnepelték premierjüket, majd 1956 májusában beindulhatott az egyik modell, az 503-as sorozatgyártása.
A 3168 cm3-es. 140 lóerős V8-as motorral felvértezett gépkocsi karosszériája teljesen alumíniumból készült. A sajátosan megformált orr-részen túl az elektromos ablakemelők, illetve a kabriolet verzió esetében az elektromosan nyitható tető kölcsönzött az autóknak egyedi jelleget. A 190 km/órás sebességre képes járműveknek olyan versenytársakkal kellett megküzdeniük, mint például a Mercedes Benz 300 SL.
A remélt exportforgalom alaposan elmaradt a várakozásoktól, hiszen a hasonló ár kategóriájú konkurensek többsége felülmúlta felszereltségben az 503-ast. 1957 végén ezért piacra került az átdolgozott modell, melyet új
sebességváltóval szereltek fel. és oldalsó dísz lécekkel próbáltak vonzóvá tenni. Ezek az intézkedések sem hoztak áttörést az eladásban; a gyártás 1960-as befejezéséig mindössze 273 kupé és 139 kabrió épült.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Reszkessetek autósok!

Minden látszat ellenére az autósok élete sem fenékig tejfel. Az gondolnánk, hogy a városi közlekedés …

Leave a Reply