BMW 507

Albrecht Goertz az 503-as mellett kidolgozott egy merészebb, modernebb, egyben elegáns formát, s miután a bajor cég igazgatósága lattá a New York-i irodában készített rajzokat, zöld utat adott a típus megépítésének. Már 1955 nyarán bemutatkozott az új modell New Yorkban, majd az 503-assal együtt ősszel Frankfurtban BMW 507 Touring Sport néven . Ám csak a következő esztendő novemberében érkeztek meg gazdáikhoz az első sorozat gyártott példányok.
Az autó műszaki alapjaként az 502 3.2 Super nevű limuzin 35.5 cm-rel megrövidített alváza szolgált, a 3168 cm3-es. V8-as. eredetileg 140 lóerős motorba pedig egy kis sűrítés emeléssel további 10 lóerőt csempésztek a mérnökök.
Külön kívánságra 165 lóerősre állítottak be a motort. A négyfokozatú váltóval felszereli. 1.3 tonnás jármú csúcstempója a hátsótengely áttételtől függően 190 és 220 km/óra közé esett.
Az értékesítési forgalom a jó menettulajdonságok ellenére elmaradt a várttól ennek fő oka az volt, hogy a kocsi a konkurenseknél kisebb motorteljesítményt nyújtott, ráadásul drágán forgalmazták, fenntartása sokba kerüli, s minőségi problémai is akadtak. A Mercedes Benz mélyen gyökerező hírnevet mondhatott magáénak a tengerentúlon, és 1957-ben kijátszotta legnagyobb ütőkártyáját: megjelentette a 300 SL Roadster változatát. (A BMW-hez hasonlóan a Mercedes Benz képviseletét is Max Hoffman látta el az USA-ban.)
A kezdeti 507-esek további hátránya volt a kis lábtér. A tervezők a hiba orvoslására 1957-ben 110-röl 65 literesre csökkentenék az üzemanyagtankot, amelyet a továbbiakban nem az ülések mögé építettek, hanem a csomagtér padló alá így tágasabb hely jutott az utasoknak. Az új járműnek a műszerfala is módosult.
Hiába történtek azonban módosítások, az 507-es sportkocsik nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A gyártás I959-es befejezéséig 251 ilyen autó készült puha vagy kemény tetővel az összeszerelés jobbára kézzel történt. Az utolsó példányok némelyikében a korábban megszokott dobfékek helyett tárcsafékek kapcsolódtak az első kerekekhez.
Elvis Presley is a szerencsés tulajdonosok közzé tartozott. Napjainkban a gyűjtők egyik kedvenc típusa az 507-es. amelynek született két különleges változata is: az egyiket Giovanni Michelotti. a másikat Raymond Loewy forma-tervezte.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Reszkessetek autósok!

Minden látszat ellenére az autósok élete sem fenékig tejfel. Az gondolnánk, hogy a városi közlekedés …

Leave a Reply