Az üzemanyagpumpa hibátlan állapota a záloga a motor üzembiztosságának. A motorba egy műanyag szűrőn keresztül jut be az üzemanyag. Ha ez a szűrő elöregszik, átjuthatnak különböző szennyeződések, és a motor megszorulását vagy megállását okozhatják.
A pumpa élettartamának a növekedésével együtt jár a meghibásodása is. Akár a szénkeféi, akár a csapágyai kopnak el, teljesítménye csökken. A gépkocsi motorja ettől a hibától veszít dinamizmusából, erőtlenné válik vagy rángatva működik. Több jel is utalhat a pumpahibára, árulkodik például a rendellenes hangja, valamint a felsorolt hibajelenségeket okozhatja egyes motorrészegységek meghibásodása. Ha zúg, morog a pumpa, számítani lehet arra, hogy előbb-utóbb teljesen tönkremegy és leáll. A rendellenes hang észlelésekor érdemes azonnal ellenőriztetni az állapotát, megtalálni a hibát.
A tankba szerelt üzemanyagpumpájú autók közül akkor egyszerűbb a szerelő dolga, ha a tankhoz az utastérből férhet hozzá. Ekkor a hátsó ülést és az alatta lévő szigetelést kell kiszerelni, ugyanis az utóbbi 15 évben a tankok jellemzően a hátsó tengely előtt találhatók.
Ha mégsincs az utastérből hozzáférés, akkor ki kell szerelni az üzemanyagtartályt. Először hallgatózás útján próbálják diagnosztizálni a problémát, ha ez nem elegendő, akkor műszeres méréssel állapítják meg a pumpa teljesítményét. Erre szolgál a nyomásmérő. Ha az üzemenyagnyomás az előírt érték alatt van, akkor a pumpát cserélni kell. A cseréhez ki kell emelni a tankból, előtte természetesen oldani kell a rögzítéseket. A cserefolyamat során ügyelni kell a tömítések és a talpszűrő tisztítására és pontos visszaillesztésére.
A szakszerűség, precízség, azaz a minőségi munka elengedhetetlen ahhoz, hogy az új üzemanyagpumpa hibátlanul és hosszú ideig üzemelhessen.
Címkékfurcsa hangok leálló motor motor üzembiztonsága pumpa kopása pumpacsere
Ezt mindenképpen olvasd el!
Reszkessetek autósok!
Minden látszat ellenére az autósok élete sem fenékig tejfel. Az gondolnánk, hogy a városi közlekedés …