A Lillafüredi Állami Erdei Vasút olyan szerencsés környéken működik, hogy látnivalókban sincs hiány, és a természet is a legszebb arcát mutatja a sínpár mindkét oldalán. Az első, és legfontosabb látványosság, a diósgyőri vasgyártás egyik szülőhelyének is tekinthető, Fazola Frigyes által 1813-ban létesített, Újmassai Őskohó, amely még mindig réginek nevezhető fényében csillog. A kisvasút vonalvezetése, szárnyvonalai, a nehéz terepviszonyok következtében, hegyvidéki jellegű pálya. A sok kisebb emelkedő mellett, említést érdemel az Alsóhámori – Mélyvölgy áthidalását biztosító, három nyílású, hatvannégy méter hosszú, Gerber rendszerű híd, és a Lillafüredi állomás előtt, és után lévő, és egyben mindenki kedvencének tekinthető 110-110 méter hosszú alagút, és a Hámori-tó melletti négyszer nyolc méteres nyílással bíró ferdehíd (másik nevén ívhíd). A környezet még rejteget számos csodát az arra járó embereknek például a Hámori tó és a pisztrángos tavak is kellemes látványt nyújtanak, és a garadnai végállomásnál az ember picit megpihenhet, és megkóstolhatja a friss Bükki forrásvizet is.
A látványt még jobban fokozza, hogy amint kellő hőmérsékletre melegszik az idő, a LÁÉV vezetése olyan típusú vagonokat kezd el használni, amik nyitottak, nincsenek üvegablakok sem, így biztosítva a jobb kilátást, és a természet közelebb hozását. Már persze télen, és a hidegebb időkben a szokásos zárt kocsik közlekednek, ahol még a régi fűtési eljárással teszik még kellemesebbé az utazásunk feltételeit.
Címkékkisvasút LÁÉV Lillafüred Miskolc
Ezt mindenképpen olvasd el!
Miskolc-Tapolca kikapcsolódni vágyóknak
A Miskolc-Tapolcán található park rengeteg kikapcsolódási lehetőséget nyújt az oda látogatóknak. A park hatalmas területen …