A gyerek nem tesz különbséget tanulás és játék között, így sokat tanul, ha megfelelő eszközökkel és játékokkal látjuk el. A második év folyamán a kisgyerek fontos fogalmakat ért meg: a rendszerezést, az azonosság és a különbség fogalmát. Amikor háziállat-figurákkal, lovakkal, tehenekkel, tyúkokkal játszik, ki tudja választani az egyformákat, különösen akkor, ha eleinte segítünk neki, megmutatjuk, miben különböznek egymástól és többször ismételjük a nevüket, amikor csoportosítjuk őket. Sok egyéb tárgy is alkalmas ennek a fogalomnak a megértésére: gyümölcsök, autók, homokozó formák satöbbi. A kisgyerek lelkesen közreműködik a háztartási teendőkben. Ha megengedjük, hogy a maga módján ő is rést vegyen ilyesmiben, megismerkedik sok házi teendővel és azzal, hogy kinek mi a feladata otthon. Ha süteményt sütünk, adjunk a gyereknek lisztet egy kis tálban, hadd gyúrjon ő is; a takarításnál legyen nála is seprű és lapát. A játéklapát és seprű helyett adhatunk a kezébe igazit is, ha nem túl nagy. Mindkét nembe tartozó gyerekek szeretnek babával játszani. A baba az ő képzeletbeli barátja, egy család életét játssza el vele, elképzelt világot teremt magának. Akár puha, dajkálni való babával, akár katonának, indiánnak felöltöztethető és kellékekkel felszerelhető babával játszik, a kisgyerek emberi érzésekkel ismerkedik, azokat utánozza. Ő a baba anyukája, babusgatja, dicséri, szigorúan beszél hozzá, megszidja, kiabál vele, öltözteti, lefekteti, „aludj jól”, mondja neki és megpuszilja. Végigjátssza vele azokat az eseményeket, amelyek vele történnek, ilyenkor érti, dolgozza fel és hozza kapcsolatba másokkal is.