Keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) amivel az adott weboldal látogatottságát növeljük a keresők találati listájában. Amit az online marketing egyik fajtájának is nevezhetünk. A keresőmarketing több összetevőből áll (keresőoptimalizálás, kulcsszó kutatás, weblap optimalizálás, linképítés, fizetett és ingyenes hirdetések feladása.). De megoszlanak a vélemények, ugyanis átfedés van a SEO és SEM között. Ami az alábbiaknál mindenképpen (kulcsszó kutatás, weblap optimalizálás, linképítés összeforrt.) és ezeket részben alkalmazzák is a webmesterek.
Tehát a keresőoptimalizálási tevékenységet azért kell elvégezni, hogy ezzel a céllal a honlap minél jobb helyezést tudjon elérni a normál találatok közt az adott kulcsszavakra. A legtöbb keresés esetében az Internet felhasználok többsége csak az első 10 és 20 találati listát, nézi meg az adott kulcsszóra. A keresőoptimalizálás lényege, hogy az adott weboldalt az első 20-as listába bejuttassák a keresőmarketing által.
Az adott kulcsszavak természetesen azok, amik szerepelnek a weboldal tartalmi részében és a HTML forráskódban is. Ennek eredményeképpen a weboldal helyezése a keresőmotorok találati (keresők) oldalain jobb pozíciót érhet el. A keresőoptimalizálás a weboldal struktúrájának és tartalmi átalakításának köszönhetően jól olvashatóvá válik a kereső robotok számára is. Lényeges, hogy ne csak a robotok tudják jól olvasni, vagyis ne csak a robotoknak legyen optimalizálva az adott weboldal. Ezeken felül még a keresőmarketing feladata közé tartozik a weboldal partneri hálózatának kiépítése (linképítés) és karbantartása a kapcsolatok ápolása. A SEO szakemberek már a keresőmarketinget keresőPR-nek is emlegetik mivel közel áll a hagyományos PR kommunikációhoz.