1924 májusában korlátoltan, de megindult a személyforgalom szállítása a Lillafüredi kisvasút által. Ennek a fellendülését elősegítette Lillafüred fejlődése, és a Palotaszálló megépülése is. Feltétlen említést érdemel, hogy a fővonal terveit, Stern Zsigmond és Stern Imre mérnökök készítették, a kivitelezésre és a tervek megvalósítására Modrovic Ferenc erdőmérnök kapott megbízást, kinek emlékét a Lillafüred állomáson elhelyezett emléktábla ma is őrzi. 1924. május 3-án ténylegesen is beindul a személyforgalom. Kezdetben a teherkocsikra padokat szereltek és ezeket használták a személyek szállítására. Ahogy haladunk az időben a közönség szállítása Lillafüredre és Ómassára egyre népszerűbbé válik, és egyre jobban profitál belőle a LÁEV, azaz a Lillafüredi Állami Erdei Vasút. Ez magában foglalta, hogy egyre jobb és szebb kocsikat vételeztek, amik az utasok kényelmét szolgálták, mellesleg a látvány sem volt elhanyagolható. A 60-70-es években fokozatosan a turizmusnak szentelik jobban a kisvonatot, az eredeti funkciója egyre jobban háttérbe szorul, mivel a nyersanyagok is kimerülőben voltak. 1978-ban a városrendezési és útépítési okokból Szent Anna Templom mellől felszámolják a fővonal első, mintegy 4,5 kilométeres szakaszát. Az alsó végállomás a Dorottya utcába, jelenlegi helyére kerül. Ebből is jól látszik a turizmus előtérbe helyezése. 1985-re teljesen megszűnt a teherforgalom és már csak megrendelésre és különleges alkalmakkor szállítanak ipari anyagokat. A 2010-es év kezdetével a vonalat nagy felújítások alá vetették, ezért a kisvasút még biztonságosabb, megbízhatóbb lett, emellett a szerelvények is felújításra kerültek.
Kezdőlap / Utazás és szabadidő / Kirándulás / Miként vált a Lillafüredi kisvasút Miskolc egyik turisztikai látványosságává
Címkékkisvasút LÁÉV Lillafüred Miskolc
Ezt mindenképpen olvasd el!
Miskolc-Tapolca kikapcsolódni vágyóknak
A Miskolc-Tapolcán található park rengeteg kikapcsolódási lehetőséget nyújt az oda látogatóknak. A park hatalmas területen …