Ahogy teltek az évek, az 1920-ban elindult erdei vasút felett is eljárt az idő vasfoga. Bár rengeteg intézkedés, pénz, munka és energia árán őrizte meg mostani formáját, de igazából nem nevezhetjük fejlett, korszerű, és igazán jól megőrzött ipari emléknek. Ha elsősorban vesszük a legnagyobb hibáit, és hiányosságait, az rögtön a pályán, azaz a sín vonalvezetésén vehető észre, mivel még néhány részen mindig a régi, bár tartós fa keresztaljakat találjuk, bár a 2010-es, 2011-es években egy felújítás, és pályaellenőrzés során ezeket felújították, és le is cserélték. A második, a vonatok küllemére lehetne némiképp kifogásokat találni, mivel egy vagy két évente festik őket, de ez nem látszik meg sem a mozdony, sem a kocsik kinézetén. Amennyiben valóban szeretnénk ezt az emléket felvirágoztatni, a kocsik pihenőhelyéül szolgáló telephelyet egy az egyben korszerűsíteni, és felújítani is kellene, mivel annyi csodás gépnek ad otthont. Manapság már sajnos télen sem jár annyit a kisvonat mint rég, bár a mikulás vonat évről évre nagy sikert arat, de az még mindig nem elég ahhoz, hogy a téli járatokat finanszírozni tudják minden szempontból, és ez talán a technika hiányának is köszönhető, ha az emberek jobban vigyáznának arra amijük van, máshogy állna ez a kis erdei csoda műszaki, és minőségi állapota. Az új városvezetés tervbe vette, hogy a régi járható vonalakat teljes körűen felújítja, de ezen törekvések még nagyon csak a kezdeteknél járnak, mivel az aktuális, és jelenlegi útvonal sincs még teljesen rendbe hozva.
Címkékkisvasút LÁÉV Lillafüred Miskolc
Ezt mindenképpen olvasd el!
Miskolc-Tapolca kikapcsolódni vágyóknak
A Miskolc-Tapolcán található park rengeteg kikapcsolódási lehetőséget nyújt az oda látogatóknak. A park hatalmas területen …