
Az életbiztosítások értékesítési területei
A biztosítások egy nagy területe a személybiztosítás, más néven életbiztosítás. Ezeket a biztosításokat több helyszínenértékesítik, vagyis többfajta értékesítési csatornán juthatunk mi is – érdeklődés esetén – egy ilyen szerződéshez.A hagyományos módon – ami nálunk most a legelterjedtebb módszer az, hogy a biztosító a saját ügynökhálózatánkeresztül értékesíti a biztosítási termékeit.
Ezek az alábbiak lehetnek:
- brókereken keresztül (ők az alkuszok)
- független többes ügynöki cégen keresztül
- a bankok fiókhálózatán keresztül
- a postákon levélben (direct mail)
- interneten
- telefonon (call center)
- egyéb módon
Az életbiztosítások értékesítése általában brókereken keresztül történik, bár ez még nálunk csak most kezd elterjedni, merta brókerek inkább a nagyobb értékű vagyonbiztosítások kötésére specializálódtak. A tömegtermékeknek tekinthetőéletbiztosítások az ő perspektívájukból nézve, érdektelenek.
A biztosítók kezdenek kiépíteni olyan hálózatot, amelynek egységei a vezető/k tulajdonában vannak és szerződéseskapcsolatban állnak a céggel. Kizárólag a vállalat termékeit értékesítik, tehát nem brókerek. Ők üzletkötőket alkalmaznak, deelszámolás tekintetében éppúgy járnak el, mint a brókercégekkel.
A banki fiókhálózaton keresztüli értékesítés folyamatosan fejlődik. Vannak olyan biztosítók, akik kizárólag csak bankokon keresztülfolytatják ezt a tevékenységüket. A bankbiztosítás struktúrája – korlátozott -, ezért csak az egyszerűbb életbiztosításokalkalmasak a pénzintézeti értékesítésre.
A direct mail (a kiszemelt ügyfelet levélben keresik meg) módszerrel, gyakorlatilag nem értékesítenek Magyarországon,kezdetleges kísérletek természetesen elkezdődtek.
A call center – telefonon keresztüli értékesítésnek, két formája van:
– aktív call center: a biztosítók kimenő hívásokat kezdeményeznek. Életbiztosítások értékesítésére nem igazán alkalmas ez acsatorna, ezt mutatják a hazai és nemzetközi visszajelzések is.– passzív call center: ez az elterjedtebb forma. A lényege, hogy a biztosító a médiában közzétesz egy általában ingyenesen ésnon-stop hívható telefonszámot, továbbá a biztosítási termékekről információkat. Nálunk már több call center is működik,de leginkább nem vásárlási szándékkal hívják fel a megadott számokat.
Utolsóként, de nyereség szempontjából viszont a legfontosabb értékesítés, a biztosító saját ügynökhálózatán keresztül történik.Mivel az életbiztosítás hosszú távú egyezség, ezért nagyon fontos egy jól átgondolt, vállalható szerződés megkötéséhez,egy alapos biztosítási ismeretekkel rendelkező képviselő, szakmai hozzáértése.
Hozzászólások (0)
Jelentkezz be, hogy hozzászólhass!
BejelentkezésMég nincs hozzászólás.
Legyél az első, aki hozzászól!