2025-10-09T05-30-01-hogyan-indits-tisztitoszolgaltatast-gyakorlati-utm.png

Hogyan indíts tisztítószolgáltatást: gyakorlati útmutató kezdőknek

Első lépések: piacfelmérés és üzleti modell

Induláskor a legfontosabb, hogy tisztában legyél a helyi kereslettel és a versennyel. Vizsgáld meg a környék lakosságának összetételét (családok, egyedülállók, irodák), és derítsd ki, milyen szolgáltatásokra van igény: rendszeres takarítás, nagytakarítás, irodatakarítás, takarítás költözés előtt/után, speciális szolgáltatások (ablaktisztítás, padlószőnyeg-tisztítás).

Példa: ha egy városrészben sok bébiszitteres család él, nagyobb kereslet lehet hétvégi nagytakarításra és folyamatos heti takarítási csomagokra. Készíts listát a lehetséges szolgáltatáscsomagokról, és határozd meg, melyikre fókuszálsz induláskor.

Üzleti modell és célcsoport

Döntsd el, hogy egyéni vállalkozóként, Kft.-ként vagy más formában működsz-e. Kezdetben gyakori választás az egyéni vállalkozás egyszerű adminisztrációja miatt, de ha gyors növekedést tervezel, érdemes előre tájékozódni a társasági forma előnyeiről.

Szükséges engedélyek, biztosítások és jogi teendők

Ne hagyd ki a jogi alapokat: regisztráld a vállalkozást, nézd meg az adózási lehetőségeket, és szerezz be felelősségbiztosítást. A takarítási munka során könnyen előfordulhat kár az ügyfél értékeiben, ezért a biztosítás megóvja a vállalkozást és növeli a hitelességet.

Szerződésminta és ÁSZF

Készíts egyszerű, mégis részletes szerződésmintát az ügyfelek számára, amely tartalmazza a szolgáltatás leírását, árakat, lemondási feltételeket és felelősségi szabályokat. Különösen fontos a tisztázás: ki biztosítja a tisztítószereket és felszerelést, illetve mi történik káresemény esetén.

Eszközök, takarítószerek és költségterv

Induláshoz nem kell beruháznod ipari gépekbe, de legyenek profi, tartós eszközeid. Alaplista:

  • porszívó (nem feltétlen ipari, de jó szívóerővel)
  • mikroszálas kendők és törlők
  • seprű, felmosó, vödör
  • ablaktisztító eszköz (gumilehúzó)
  • kiegyensúlyozott készlet háztartási és vegyszermentes tisztítószerekhez
  • gumikesztyűk, szemüveg, jelölő ruházat/logóval

Áralkotási példa: számold ki az óradíjadat úgy, hogy figyelembe veszed az eszközök amortizációját, utazási időt, tisztítószerek költségét és adókat. Ha például célod nettó 3000 Ft/óra jövedelem, adj hozzá 30–50% fedezetet vállalkozási költségekre—tehát egy ügyfél számára feltüntetett óradíj 4000–4500 Ft lehet.

Szolgáltatáscsomagok és árképzés

Állíts össze világos csomagokat, például:

  • Alap csomag: porszívózás, felmosás, törlés – egységár vagy óradíj
  • Teljes nagytakarítás: konyha, fürdő, ablak belső tisztítása, sarok- és szekrénypucolás – fix díj lakásméret alapján
  • Havi karbantartó: heti vagy kétheti rendszeres takarítás kedvezménnyel

Tippek: kínálj kedvezményt hosszú távú szerződésekre; adj felárat hétvégi és sürgős munkákra; tedd átláthatóvá a kiegészítő szolgáltatások (pl. mosógép, kárpittisztítás) díját.

Marketing és ügyfélszerzés

Az ügyfélkör építése kulcs. Kezdd helyben: készíts névjegykártyát, plakátot társasházak hirdetőtáblájára, és használj közösségi médiát célzott hirdetésekkel. Gyűjts referenciákat, és kérj értékelést elégedett ügyfelektől.

Hatékony promóciós ötletek

  • Ajánlói rendszer: 1 ingyenes órát vagy 10% kedvezményt adsz mindkét félnek
  • Bemutató takarítás kedvezményes áron az első alkalommal
  • Kapcsolat építés helyi vállalkozásokkal (ingatlanügynökök, irodaházak)

Munkaerő és minőségellenőrzés

Ha növekedni szeretnél, előbb-utóbb alkalmazottakat kell felvenned. Készíts részletes betanítási anyagot: munkafolyamatok, vegyszerek helyes használata, ügyfélkommunikáció. Alakíts ki ellenőrző listákat minden szolgáltatáshoz, és végezz rendszeres minőségellenőrzést.

„A visszatérő ügyfelek az üzleted legértékesebb forrásai — tartsd őket elégedetten, és ők hozzák az újakat.”

Minőségellenőrzési példa: minden takarítás után 24 órával küldj egy rövid visszajelző űrlapot, és havonta látogass meg véletlenszerűen 10% elvégzett munkát, hogy a szolgáltatás színvonala állandó maradjon.

Gyakorlati ütemterv az első 90 napra

  • 1–7. nap: piackutatás, jogi alapok rendezése, alapfelszerelés beszerzése
  • 8–30. nap: szolgáltatáscsomagok kialakítása, árképzés, egyszerű weboldal és közösségi profil létrehozása
  • 31–60. nap: első ügyfelek megszerzése, referenciák gyűjtése, visszajelzések beépítése
  • 61–90. nap: hirdetések és ajánlói program beindítása, ha szükséges munkaerő felvétele

Ez az ütemterv rugalmas: mérd az eredményeket és igazítsd a stratégiát. A siker kulcsa a megbízhatóság, a tiszta kommunikáció és a folyamatos minőségellenőrzés.

Hozzászólások (0)

Jelentkezz be, hogy hozzászólhass!

Bejelentkezés

Még nincs hozzászólás.

Legyél az első, aki hozzászól!