Több okból is fontos, hogy a gyalogosok reszkessenek, hiszen állandó életveszélyben közlekednek. Amennyiben az autózás, vagy a motorozás veszélyes üzemnek minősül, akkor a „gyalogos-üzemre” valami egészen új szót kéne kreálnunk, amit még az MTA is jóváhagyna.
Az utóbbi időben már nemhogy az életünket, de még a pénztárcájukat is óvva kell őrizniük, mert a rendőrök árgus szemüket rávetik a szabálytalankodás első pillanatában. Amikor a gyalogos átkelőhöz közeledik érdemes körülnézni, mint eddig. Tapasztalatok és felmérések igazolják ugyanis, hogy mióta a KRESZ egyértelműen előírja az autósok elsőbbségadási kötelezettségét, melynek kedvezményezettje a gyalogos, azóta a gyalogosok nagy része nem bizonyosodik meg arról, hogy biztonságos-e az átkelés az út túloldalára. Tekintettel a tényre, hogy egy 1-2, vagy akár 8-10 tonnás járművet csak bizonyos út megtétele alatt lehet megállítani, higgyék el, érdemes körülnézni.
Nézzünk egy rövid példát. Ha egy autó 50 km/h sebességgel halad, és későn látja meg a gyalogost, mire a lábát a fékpedálra teszi, és fékezni kezd, már át is haladt kocsijával az egész kereszteződésen. Ez esetben pedig sajnálatos módon a gyalogost is módjában állt elsodorni, beláthatatlan következményeket von maga után.
A gyalogosátkelők sok helyen vitathatatlanul messze vannak egymástól, főleg akkor, ha betegek, öregek vagyunk. Egy idős embernek, egy mozgásában gátolt gyalogosnak nagy feladat eljutni a következő átkelőig, de megéri, ha nem vagyunk igen gazdagok. Ha átmegyünk ott, ahol nem lehet, akkor ez a hatóság több ezer forintnyi büntetéssel honorálja, ha rajtakap bennünket.