Ebben az évben, de főleg a harmadik év második felében, nagy változás figyelhető meg a gyerek ismeretszerzésének módjában. Egy- és kétéves kora között a kisgyerek különálló dolgokat és eseményeket ismert meg, a tapasztalatokat egyenként szerezte, de csak ritkán fordult elő, hogy mindezt összefüggésbe hozta volna. A harmadik évben a gyerek már végig tudja gondolni az újonnan tapasztalt dolgot és tanulságot von le belőle. Amikor a kisgyerek már képes arra, hogy átgondolja, ami újat tanult, agya már úgy kezd működni, mint egy komputer. Az új információt megszűri, összehasonlítja a korábban szerzett tapasztalatokkal, megvizsgálja, hogyan illeszthető azokhoz, vagy különbözik-e tőlük és eszerint raktározza el az agyában. Előre elgondol, és előre el tud tervezni dolgokat, sokkal kreatívabbá válik, gazdagodik a képzelete. Az előző években magába szívott sok információt most a megfelelő helyzetekben alkalmazni tudja. A gondolkodás, képzelet és alkotás új képessége megváltoztatja a kisgyerek világának minőségét. Környezetének sok jól ismert tárgya már nem olyan érdekes és izgalmas számára, mint eddig. Tágítania kell látókörét, újabb dolgokat kell felfedeznie, ismeretei és tapasztalatai határait egyre messzebbre kell kitolnia. Ilyenkor kezdi izgatni a kisgyereket, hogyan működnek a tárgyak, beszédében állandóan felbukkan a „miért” szó. Mindent tudni akar, állandóan kérdez. A gyermek értelmi fejlődésének fontos állomása, amikor megérti, hogy nemcsak jelen van, hanem volt múlt és lesz jövő is; felfogja az idő fogalmát. Ebben a harmadik évben hallhatunk gyermekünktől először ilyen kijelentéseket: „Majd megeszem később”, vagy „Menjünk el oda holnap”.
Címkékbaba értelem kisgyermek mama tanulás
Ezt mindenképpen olvasd el!
A kisgyerek fegyelmezése
Egyéves kor alatt ritkán szorul a kisgyerek fegyelmezésre. Az ilyen korú kisbabának még nem lehet …