Az utóbbi években egyre többet utazunk külföldre, mind magánemberként (nyaralni, kirándulni, tanulni) és mind üzletemberként. Ezen utazások nagy része ráadásul leggyakrabban a levegőben történik – melynek előnyeiről mindannyian tisztában vagyunk. Az utóbbi 30 évben a repülővel történő utazások száma, évente mintegy 7 százalékkal nőtt, mely fejlődésben csak a 2001-es terrortámadás volt hatással egy ideig. Az Európai Unión belül mindez azt jelenti, hogy ez idő alatt szinte megötszöröződött a repülőterek forgalma.
A forgalom megnövekedésével természetesen a különböző problémák is megsokszorozódnak. Aki már többször is utazott repülővel, azzal nagy valószínűséggel már előfordult, hogy a járata késett, esetleg törölték is, a poggyászával volt valami probléma, esetleg hosszú időre a repülőtéren ragadt. Sajnos ezek mind általános problémák, melyekkel minden utazónak számolnia kell, főleg a nyári csúcsszezon alatt.
A váratlan problémák lehetősége, vagy a nehézkes és fárasztó reptéri ellenőrzés sem szabad, hogy elvegye az ember kedvét a repüléstől, ráadásul a legújabb EU-s jogszabályok is az utazni vágyóknak kedveznek, mely a légi utasok kártalanításáról rendelkezik. Túlfoglalás esetén például az út hosszától függően akár 150 ezer forint feletti kártalanításban is részesülhetünk. Egy járat törtlése utáni foylamatok is szabályozva vannak, meg van határozva, hogy mekkora összegben kell az utast kártalanítani, milyen új járatot kell felajánlani neki, illetve amíg vár, milyen ellátásban kell részesíteni (a késő járatokra is vonatkozólag). Abban az esetben, ha a járat 5 óránál többet késik, akkor az utas visszakérheti a jegy árát.
Persze utazni az Eu-n belül nem csak repülővel lehet, a vonattal történő utazás is igen gyakori, ráadásul olcsóbb is. Az újabb EU-s szabályok a vonatokkal kapcsolatos késésekre is vonatkoznak, mely értelmében a jegy árának adott százalékos visszatérítése a késés mértékétől függ.