Gyengeségek és veszélyek: Az elektronikus csatornákon keresztüli szolgáltatás terjedése a bankok számára egyrészt negatív következményekkel (jövedelmezőség csökkenése, verseny erősödése) is járhat, másrészt, pedig lehetőségeket is jelent.
Az elektronikus hálózatokon – azokon belül is elsősorban az Interneten – mint alacsony költségű, korlátlanul hozzáférhető technológián keresztüli szolgáltatásnyújtás lehetősége átalakíthatja akár a belföldi, akár a külföldi bankpiacra való belépés hagyományos korlátait. Ennek következtében egyre több nem banki intézmény léphet be a helyi piacokra, illetve egyre több bank terjeszkedhet külföldön. Ennek ellenére Európa legtöbb országában is csak egy-két „virtuális bank” jelent meg, melyek ügyfélszámát messze meghaladja a tradicionális bankok on-line ügyfeleinek száma. A „virtuális bank”-ok gyors kezdeti fejlődése sokkal inkább az alkalmazott agresszív árazási és reklámozási gyakorlatnak köszönhető, ami azonban hosszú távon nem kifizetődő. A jövőben várható egyéb – Internethasználatot is lehetővé tevő – eszközök térhódítása következtében felgyorsulhat az Interneten keresztüli bankolás. Az elektronikus elosztási hálózatokból eredő addicionális kockázatok (az üzleti partner hitelességének kérdése, a tranzakció komoly késés nélküli, meghamisíthatatlan lebonyolódásának problémája, illetékteleneknek az információhoz jutása, az adatok megmásítása, a rendszerleállások, stb.) szintén hozzájárulhatnak ez e-banking vártnál lassabb terjedéséhez. Komoly feladatot jelent az ügyfelek meggyőzése a nyújtott szolgáltatások biztonságosságáról, illetve az ügyfelek megfelelő információkkal való ellátásáról, a reklamációk kezelésének és a jóvátételnek megfelelő szinten történő megvalósításáról.
Biztonsági szempontból nem elhanyagolható az on-line banki csalások száma sem.
Kezdőlap / Üzlet / Marketing / Az elektronikus banki szolgáltatások vizsgálata a SWOT-analízis alapján
Címkékjövedelmezőség szolgáltatásnyújtás üzleti partner verseny virtuális bank
Ezt mindenképpen olvasd el!
Milyen előnyei vannak az Affiliate programban való részvételnek?
Az internetes kereskedelemben az Affiliate partneri programok továbbra is hódítanak a kereskedők és a weblaptulajdonosok …