A megfelelő szabadidős tevékenység kiválasztásakor fontos szerepet játszanak az életkori sajátosságok, melyek alapvetően befolyásolják a döntést. Sokszor eltérőek az igények, az anyagi lehetőségek, az érdeklődési kör és természetesen a képességek is.
A fiatalok szabadidő eltöltési szokásait jelentősen befolyásolja a rendelkezésre álló szabadidő mennyisége. Napjainkban sajnos ez egyre inkább beszűkül. A teljesítményorientáltság, a túlhajszoltság már nem csupán a felnőtt társadalom problémái közé tartozik. Mindez már az általános iskolában elkezdődik, az itt eltöltött idő és eredmények behatárolják a diákok továbbtanulási esélyeit. A gimnáziumokban és szakközépiskolákban megkövetelt teljesítményszint a lelkiismeretesen tanuló diák számára is sokszor teljesíthetetlen. Amennyiben mégis a képességeihez mérten maximálisat kívánja nyújtani a diák, sokszor naponta 1-2 óra szabadideje marad.
Természetesen szükség van magas követelményszintre, hiszen az oktatási rendszer színvonala a lakosság kulturáltságának mércéje és ugyanakkor beruházás a jövőre nézve, de ésszerűbben összeállított tanmenettel, a felesleges tananyag kiszűrésével elérhető lenne, hogy a diákok felfedezzék, mi az, amiben igazán tehetségesek, mi érdekli őket, mivel szeretnének a jövőben foglalkozni. A szabadidő növelésével kiteljesedhetne személyiségük, megismerhetnék önmagukat és lenne idejük azokkal a lelki folyamatokkal foglalkozni, amelyek ebben a 15-20 éves korban zajlanak le és rendkívül fontosak a személyiség kialakulása szempontjából.
Természetesen a túl sok szabadidőnek létezik az a negatív oldala, hogy ezt az időt a fiatalok nem építő céllal használják, hanem például rossz társaságba keverednek. Ez azonban már a család, a neveltetés problémáját mutatja, és nem feltétlenül a szabadidő megvonása a megoldás.
Címkékfiatalok nevelés oktatás szabadidő tanulás
Ezt mindenképpen olvasd el!
Rio de Janeiro városa
A várost spanyol telepesek alapították 1565-ben. Jelenleg 6,230 millió lakosa van és a város területe …