A négyajtós Civic kifinomult és elegáns stílusához lendületes tetőív, erősen döntött első szélvédő és rövid túlnyúlások tartoznak, amelyek kihangsúlyozzák a jármű különleges formáját. A tervezők minden részletre ügyeltek, így a fémlemezek közötti rések minimálisak, hogy ezzel is javítsák a légellenállást és a zajszintet. Az első légterelő, illetve az alsó borítás csökkenti a levegő örvénylését a motor, a hátsó kerekek és a hátsó lökhárító körül, míg a csomagtartófedélre szerelt apró szárny a jármű mögötti levegő örvénylését minimalizálja.
A Civic Hybrid utasterében a Honda mérnökei a kifinomultságra helyezték a hangsúlyt, emellett minőségi kidolgozású részletekkel fokozták a márkára jellemző sportos hangulatot.
A Honda hibrid rendszere a benzinmotor és a sebességváltó közé integrált indítógenerátorra épül, mely kedvező fogyasztást, és a konkurenciánál jobb dinamizmust eredményezett. Az indítógenerátor egyben képes ellátni az indítómotor és lendítőkerék funkciót, azaz bármikor képes a forgatómozgást elektromos árammá és fordítva átalakítani. Működése szinte zajtalan,, és nagy teljesítménye miatt rövid indítózásra van szükség, ami csökkenti az alkatrészek kopását és a füstkibocsátást.
Alkalmazásával gond nélkül megoldható a start/stop funkció, azaz a jármi megállítása után az elektronika leállítja a motort, a fékpedál felengedése után pedig újraindítja. Így városi forgalomban alacsonyabb a fogyasztás, a zajszint és az emisszió. Az indítógenerátor e mellett kiválóan alkalmas a motor felépítéséből adódó járási egyenetlenségek csökkentésére is, mert a főtengely egyetlen nyomatékát ellentétes erőimpulzusokkal csökkenti. Mivel fékezéskor a motortól függetlenül is képes működni, ilyenkor a kerekek mozgási energiáját alakítja át elektromos energiává, amit az elektromos hálózatba táplál vissza. Ezt az elektromos áramot a nikkel-metál hibrid akkumulátor töltésére, másrészt a nagy elektromos fogyasztók táplálására fordítja.
Gyorsításkor a vezérlő elektronika az akkumulátorban tárolt áram egy részét az indítógenerátorhoz irányítja, mely ilyenkor, mint egy villanymotor dolgozik. Az aszinkronos villanymotor teljesítménye 20 lóerő, maximális forgatónyomatéka 103 newtonméter. A Civic Hybrid benzinmotorja is a fejlett technológia mintapéldánya, hiszen az 1, 3 literes négyhengeres blokk i-VTEC változó szelepszereléssel, szekvenciális kettős gyújtással rendelkezik. A benzinmotor teljesítménye 95 lóerő, forgatónyomatéka 123newtonméter.
A benzinmotoros és az új generációs integrált villanymotoros rásegítés (IMA) technológiája együttesen 11 másodperces gyorsulást, és 5. 1 literes városi, illetve 4, 6 literes vegyes átlagfogyasztást eredményez, alacsony, 109 g/km széndioxid emisszió mellett.