A légpárnás hajó feltalálója Christopher Cockerell brit mérnök volt. Hosszú évekig üres konzervdobozokkal, egy hajszárítóval és egy konyhai mérleggel kísérletezett. Rengeteg munka után készült el az első, hatvan centiméteres modell. 1955. december 12-én engedélyezték különös találmányának, a légpárnás hajónak szabadalmaztatását. Ahogy a feltalálója nevezte hovercraft, a hajófenék és a víz közötti levegőrétegen siklik – akár 150 km/órás sebességgel. Lehet vele forogni 360 fokban 60km/h sebességnél. A légpárnás hajók valójában sokkal inkább repülőgépnek számítanak, mint hajónak: propeller hajtja őket. A légpárnás minden más járművel ellentétben szinte minden felületen képes mozogni. A jármű lágyan suhan egy különleges légcsavar által létrehozott légpárnán, működési elve, hogy lebeg a föld felett 15-20 centiméterrel, ezért nincs leküzdhetetlen akadály számára. Legyen az akár szárazföld, kavics, homoksivatag, füves terep, hó, jég, víz. Ezáltal gyakorlatilag egész évben használható. Nincs időhöz, évszakhoz kötve, minden felületen más élményt biztosít. Ez egy közlekedési eszköz, sportszer, játék, és mégis más mint az eddigiek. Alkalmazási területe nagyon széleskörű! Mentés a jégből, ezzel a speciális, kétéltű eszközzel akkor is könnyen segíteni tudnak, ha valaki beszakad egy lékbe. A szökőár sújtotta területeken a partszakaszt több száz méter szélesen ellepte a sártenger, de azon is gond nélkül tud közlekedni. Katonai célokra a felfegyverzett katonák és lánctalpas, illetve kerekes harc- és szállító járművek partra szállítására.