Ebben a férfiban egy hipnotizőr veszett el. Hangja, amelyben a veleszületett Tennessee-akcentus lebilincselően letser melódiával párosul, általában olyan halk, hogy minden képen figyelemmel kell követni őt. Testbeszéde, amely szinte teljes egészében mellőzi az élénk gesztusokat vagy a heves mozdulatokat, a tökéletes önuralom és magabiztosság benyomását kelti. De mindenek előtt teljességek lehetetlen kioldani tekintetünket Morgan Freeman pillantásából, amely az embernek egyenesen a lelkébe hatol: két sötétbarna, mindentudó, kutató merev pont, amely hosszabban és kitartóbban néz, mint az indokolt volna. S ha ez az ember több mint 23 filmszerepből nem tanulta volna meg, hogy Morgan beható tekintete életet vagy halált, tiszteletet vagy megvetést, kíváncsiságot vagy érdektelenséget egyaránt ki tud fejezni, akkor a félórás beszélgetés után minden további nélkül rábízná összes titkát. Morgan Freeman, aki 58 évesen már úgy festett, mint egy tiszteletben megőszült Jimi Hendrix, tisztában van szuggesztív hatásával. Ennek köszönheti tekintélyét, a nők vonzódását és nem utolsó sorban példátlan megjelenítő erejét. A kamera fémből van, hogyan is tudna ellen állni a férfi természetes magnetikusának? De Reeman nem csinál nagy ügyet saját magából. „Az emberek szokták mesélni nekem, hogy milyen mély benyomást hagyok bennük, és azt hiszik, hogy ennek tudatában vagyok. Pedig épp ellenkezőleg: soha nem törödtem a magam megjelenésével, hanem állandóan a másik embert tanulmányozom. Minden nap a színészethez kapcsolódó kutató munkával telik”.
Címkékfilmszerep kamera Morgan Freeman színészet
Ezt mindenképpen olvasd el!
Domján Edit
Mindenki Edite 1932. december 25-én született Budapesten, egyszerű család gyermekeként. Anyagi körülményeik szűkösek voltak, nehezen …