A hagyományos marketing, ami az elmúlt időszakig az írott és a média világára terjedt ki, az internet megjelenésével óriási változáson megy át napjainkban is.
Mi is a marketing?
– gondolkodásmód,
– tevékenységek összehangolt rendszere,
legyen az vállalatti tevékenység szűkebb értelemben, tágabb értelemben a vállalat egésze a vevőkkel való azonosulás (filozófia, pszichológia, eladástechnika, piackutatás…),amely egy cserealap, nyereségorientációra való törekvés, de lehet anélkül is (pl: vallás, oktatás, kultúra,,,)
Ennek egy újabb változása a közösségi portálok megjelenése és az közösségi oldalakra regisztrált tagok óriási, potenciális vásárlói közösségként való léte, azzal az adatokkal, amit a regisztráláskor az egyén megad magáról. Pl: érdeklődési kör, sport, szórakozás, időtöltés……
Az újabb közösségi portálok már összekapcsolják ezeket az információkat és megjelennek a közösségi portálokon a nagy cégek hirdetései mellett a web-áruházak, ahol már közvetlenül a közösségi oldalról vásárolhat, ezektől a cégektől, nem kell elkattintania közvetlenül a cégek, termékek értékesítésével foglalkozó web-oldalakra, hanem közvetlenül a közösségi portálokon is vásárolhat. Ezért a célpont már a közösségi oldalakon, egy helyen található meg marketing szempontból.
Ugyan ilyen változást fog hozni az eddigi írásos emaileket küldözgetés helyett megjelenő video emailekben jelentkező értékesítésre kínálkozó termékek, szolgáltatások döppingje. Saját, céges reklámjaik közvetlenül video email formában hirdetik meg saját termékeiket, szolgáltatásaikat a levelező programokon, közösségi oldalakon.
– video hírlevelek, video blogok, video promóciós levelek küldése,
– videos, szöveges tartalom kialakítása, reklámok, nyereményjátékok,
– személyes megszólítás a célpont felé.
Itt lényeges a meglévő és megszerezhető e-mailek címlistája. Sokkal egyszerűbben és költséghatékonyan tudja egy cég megszervezni és lebonyolítani a kampányát video email formában, közvetlenül a célponthoz. Hatékonysága is eredményesebb, mivel az eddigi írásos e-mailekben elküldött reklámok általában a kukában végződtek, elolvasás helyett. A videok alkalmazása növeli az átkattintásokat és talán a hírlevelek elolvasásának megnyitási aránya is jóval nagyobb lesz.
Ezeknek a video emaileknek előnye abban rejlik, hogy:
1. a cégek saját videok feltöltésével hirdethetik magukat, olcsóbbá válik a hirdetési felületek, (lásd média hirdetési ideje)
2. több ezer kapcsolatnak küldhetik ki egy időben, meghatározható időben, automatizmus,
3. hitelesített és igazolt cégarculat, mint feladó,
4. ezzel a legmegbízhatóbb, legjobb küldő, (cég jó hírnevének erősítése)
Azok a cégek, amelyek az elmúlt időszakban video-emaileket küldözgettek ügyfeleiknek, ennek hatására vezetik vissza azt a tényt, hogy 46 %-os forgalom növekedést értek el.