
Egy magyar sikertörténet, avagy hogyan lett a Vatera
A budapesti székhelyű Vatera-t 2000-ben alapította Gerő Viktor és Csupor Erik. A korábban kalapács néven futó oldal nevét a görög Leszbosz szigetének tengerpartjáról kölcsönözték. Ismerve a magyar viszonyokat, és az emberek hozzáállását az új dolgokhoz, kellett néhány év, mire az oldal befutott. Ezt az üzemeltetők is tudták, s türelmesen vártak, így 2006-ra a Vatera forgalma meghaladta az ötmilliárd forintot, 2007-ben pedig már a negyedik legtöbbet keresett kifejezés volt a kereső oldalakon.Ugyanebben az évben az egyetlen magyar cégként szerepelt az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 200 legjobb technológiai magáncégét jutalmazó Red Herring 100 Europe díj döntősei között, az Év Internetes Kereskedő Díjat pedig két egymást követ évben (2006, 2007) is elnyerte.A Vaterának idehaza egyetlen egy vetélytársa akadt csak a TeszVesz formájában. De mivel a Vatera nagyobb volt, ezért egy laza csuklómozdulattal felvásárolta azt, így egyetlen kézben- pontosabban cégben- koncentrálódott a piac. Jelenleg a magyar Ebay felfuttatásával próbálkoznak, – mert azt is megvették – de egyenlőre még mindig az anyacég a legkedveltebb a magyar online piacosok körében.Aztán 2009. áprilisban egy merész húzással bevezették a termékfeltöltési díjat, aminek hatására a termékszám 2 000 000-ról május 1-jére 600 000-re csökkent. Néhány hónap után a termékszám újra emelkedni kezdett az intenzív reklámkampánynak köszönhetően, így az év végére már több, mint 900 000 termék volt található a Vatera kínálatában, és ez a szám azóta is csak emelkedik.
Hozzászólások (0)
Jelentkezz be, hogy hozzászólhass!
BejelentkezésMég nincs hozzászólás.
Legyél az első, aki hozzászól!