Manapság az emberek egyre kevesebb pénzből gazdálkodnak ezért jól meggondolják mire is költsék azt. Ez a vállalkozásokra is pont ugyanúgy érvényes mint a magánszemélyekre. Ezért nagyon fontos miként is értékesítünk. Az egyik legelterjedtebb értékesítési forma a telemarketing. Telefonos értékesítésnél a legfontosabb az Önbizalom és az hogy az ügyfél elhiggye az amit értékesítünk igenis jó neki.
Ezt elsősorban úgy tudjuk elérni, hogy magunk is elgondolkodunk rajta mi jó is van abban amit el akarunk adni. Ha mi ezt tudjuk sokkal inkább el tudjuk másokkal is hitetni. Ami még nagyon fontos soha ne legyünk erőszakosak az ügyféllel hiszen el tudja dönteni hogy az elmondásunk szerint szüksége van-e rá, tetszik-e neki ill. hogy van-e pénze rá. Ha erőszakosak vagyunk csak elriasszuk az ügyfelet magunktól, mert az ügyfél tudja hogy csak a pénzért csináljuk. Viszont ha azt a benyomást tudjuk kelteni az emberben, hogy neki próbálunk segíteni és mi azért vagyunk a vonal másik végén, segítsünk neki amiben csak tudunk sokkal nagyobb eséllyel fejezzük be pozitívan a beszélgetést és talán még ajánlást is kapunk. A telefonos értékesítésnek is megvannak a maga előnyei és hátrányai.
Előnyi, hogy nyugodtan beszélhetünk vele nem kell hogy belezavarodjunk a mondani valónkba hiszen az ügyfél „jelölt” nem látja az arcunkat és nem fog felismerni akkor sem ha találkozunk vele. Nem kell nap mint nap menni egész nap és személyesen ügyfeleket keresni. Hátránya, hogy míg személyes találkozásnál megvan a szemkontaktus telefonon keresztül csak a hangunk marad.
Az az ember aki nem tudja beleélni magát ebbe a munkába, aki nem szeret beszélgetni, aki nem tud kedves és megértő lenni, ne válassza ezt a munkát mert nagyon sok csalódás érheti Őt is és az ügyfeleket is.
Címkékeladás értékesítés marketing munka telefonos értékesítés telemarketing ügyfél ügyfélszerzés