A gyerek tőlünk könnyebben tanulja meg a beszédet, mint bárki mástól, azt azonban ne várjuk tőle, hogy ki tudja szűrni a nyelv elemeit akkor is, ha a felnőttek csevegnek egymással, de ő nem vesz részt ebben. Amikor hozzá beszélünk, nézünk mindig rá. Ha ő „szól” hozzánk, koncentráltan figyeljünk rá. Megérdemli, …
Érdekel a cikk folytatása? »Hogyan segítsük a kisgyerek beszédfejlődését?
Az első szavak között a kisbaba a tárgyak nevét mondja. Amikor beszélgetünk vele a különböző tárgyak nevét hangsúlyozva ejtsük ki és ismételjük el többször. Etetés közben például emlegessük sokszor a kanalat, ha különböző tárgyakat emlegetünk, mondjuk ki mindig a nevüket („itt van” helyett: „itt van a labda”;”hozd ide” helyett: „hozd …
Érdekel a cikk folytatása? »A beszéd fejlődése csecsemőkorban
Kísérletek során kimutatták, hogy a néhány napos baba az emberi beszédre fogékonyabb, mint bármely más hangra. Bebizonyították, hogy már egészen pici korban különbséget tud tenni beszédhangok között, ami a beszédtanulás folyamatának lényeges része. Az egyik kísérletnél egy hónapos babákat figyeltek és azt tapasztalták, hogy gyorsabban isszák a tejet az üvegből, …
Érdekel a cikk folytatása? »A kisbaba és a beszéd
Kevés izgalmasabb pillanat van annál, amikor a gyerek beszélni kezd. Most először tudatja velünk pontosabb formában, mit tud, és mit gondol; olyan ez, mintha a beszéddel egy kis ablak nyílna meg, amelyen át betekinthetünk a kisgyermek fejébe. A beszéd a tanulás eszköze is; már nem sírással közöl dolgokat. Sok kutatást …
Érdekel a cikk folytatása? »Beszoktatás az oviba
Ha lehet, kezdetben töltsünk az óvodában egy egész délelőttöt vagy délutánt, hogy megismerkedjünk az intézmény rendjével; hogyan fegyelmeznek az óvónők, szigorúak-e, egyetértünk-e azzal, ahogyan a gyerekekkel foglalkoznak, vidám, fesztelen és barátságos-e a légkör, jól érzik-e magukat a gyerekek. Ha már tudjuk hova íratjuk be a gyereket, kérdezzük meg, elvihetjük-e egy …
Érdekel a cikk folytatása? »Mikor menjen óvodába a kisgyerek?
Ha a gyermekünk közeledik a három éves korhoz, érdemes elgondolkodni azon, hogy nem tenne-e jót neki, ha óvodába járna. Ott sok kis barátra talál, és olyan felnőttek gondozzák, akik szakszerűen foglalkoznak vele. Rengeteg új, érdekes tevékenységet próbálhat ki, alkalma lesz barátkozni és egy közösség tagja lesz. Nem utolsósorban meg fogja …
Érdekel a cikk folytatása? »Mivel segítsük a kisgyerek szellemi fejlődését?
A legfontosabb segítség, amit adhatunk, ha figyelmesen meghallgatjuk, amit mond. Mivel a kisgyerek világa testi és szellemi készségei tekintetében egyaránt hihetetlenül gyorsan tágul, rendkívül fontos, hogy őszintén és könnyedén tudjunk vele beszélni. Hallgassuk figyelmesen, igyekezzünk megérteni gondolkodását és kérdéseire úgy válaszoljunk, hogy megértse. Ő folyton kérdez, de mi is tegyünk …
Érdekel a cikk folytatása? »Mozgásfejlődés a 6.héttől a 3.hómapig
6hetes: A baba most már 45fokra emeli a fejét az ágyról. A feje se inog már annyira, ha felhúzzuk ülésbe. Ha arccal lefelé tartjuk meg, már néhány percig a törzsével egy szintben tudja tartani a fejét. A térde és a csípője is sokkal erősebb, és sűrűbben tartja a lábát nyújtva. …
Érdekel a cikk folytatása? »Mozgásfejlődés újszülött kortól 4hetes korig
Újszülött: Az újszülötteknek jellegzetes a testtartásuk. A fejük egyik oldalát szívesebben fektetik le, mint a másikat; függetlenül attól, hogy hanyatt vagy hasra fektettük őket, arra a bizonyos oldalra fordítják a fejüket. Végtagjaikat szorosan behúzzák a testükhöz. Fejlődésük támogatásáért: Hogy egyre érettebb helyzeteket vehessen fel a baba, végezzünk vele láb gyakorlatokat, …
Érdekel a cikk folytatása? »Az értelem fejlődése a 8-9 hónapban
8hónapos: Már sok szót megért, például azt is, hogy ,,NEM”. megszerzi a neki tetsző játékokat, akkor is, ha nincsenek karnyújtásnyi távolságban: odakúszik, mászik, vagy magához húzza szőnyeggel együtt. A játékszerek egyre inkább lekötik, ha leejt egy játékot, megkeresi, valósággal kedvenc szórakozásává válhat a dobálás. Kíváncsi, mi történik, ha valamit ledob. …
Érdekel a cikk folytatása? »