A játék nem csupán örömforrás, hanem fontos oktató-nevelő funkciója is van, melyet már az ókorban felismertek. Platón és Arisztotelész görög filozófusok úgy gondolták, a játék funkciója, hogy a gyermek előre gyakorolja azokat a tevékenységeket, amelyekre felnőtt korában szüksége lesz. Platón kiemelte a szabályjáték fontosságát, hiszen ezek által lehet törvénytisztelő embereket …
Érdekel a cikk folytatása? »Miért játszunk?
Játék és játék között nagy különbségek vannak. Ez valószínűleg senki számára nem újdonság, de csak – a játékról, játéktörténetről, pedagógiájáról és pszichológiájáról szóló szakirodalmakban elmerülve – tapasztalható meg, milyen nehéz is pontosan definiálni a játékot. Rengeteg magyarázat, elmélet született az évek során, amely egy-egy szempontból vizsgálja a játékot, s gyakran …
Érdekel a cikk folytatása? »