Amióta beléptünk a XXI. századba már minden háztartásban, munkahelyen van számítógép és Internet elérhetőség, ezért elengedhetetlen, hogy cégünk mindenféle online fórumon megjelenjen.
Vannak ingyenes és fizetős lehetőségek, ahova linkeket, bannereket, keretes hirdetéseket vagy akár pr cikkeket lehet elhelyezni. Természetesen az ingyenes lehetőségek is lehetnek ugyanannyira eredményesek, mint a fizetősek, de azért a lehetőséget mindig meg kell fontolni. Nem mindegy, hogy milyen az oldalnak a látogatási statisztikája, amit mindig érdemes megkérdezni. Az online megjelenés havi pár ezer forinttól, havi több százezer forintba is kerülhet. Ezért sem mindegy a hatékonyság, amit jó lenne, ha mérni tudnánk, de ez szinte lehetetlen, mert nem kérdezhetünk meg minden érdeklődőt, ajánlatkérőt, hogy honnan ismeri cégünket. A jó helyre elhelyezett reklám növelheti az oldalunk látogatottságát, de még ez sem bizonyítja, hogy a fizetős vagy az ingyenes oldalról kaptuk a látogatókat.
Mindegy, hogy milyen megjelenési formátumot választunk, a lényeg egy bannernél, hogy figyelemfelkeltő legyen, mert akkor már kattintanak is rá, a keretes hirdetés ne legyen túlzsúfolt, mert elveszik benne a lényeg, próbáljunk például egy akcióra összpontosítani vagy egy olvasmányos pr cikkel leírni cégünket, hogy az maradandó legyen. Ehhez mindig kérjünk profi segítséget, ne mi magunk karjuk paint-ben megszerkeszteni, mert annak sosem lesz jó vége.
Fontos továbbá, hogy a weboldalunk színvonalas legyen, mert hiába a sok látogató, ha már a főoldalra lépve el is köszön, mert nem elég igényes. Pedig már pár tízezer forintért szuper weboldalalkat kínálnak. És mivel mindenhol hatalmas a konkurencia, ezért azt a luxust nem engedhetjük meg magunknak, hogy veszni hagyjuk potenciális vásárlóinkat.
Tehát a mai világban az Internetes megjelenés óriási lehetőségeket hordoz, de ne feledjük el körültekintően kiválasztani az erre legjobban megfelelő médiumot.