
A fogalomalkotás nem más, mint a kategorizáció megtanulása; vagyis képesek vagyunk a dolgokat valamilyen módon csoportosítani a közöttük meglévő vagy feltételezett kapcsolatok alapján ( hasonlóság, ellentétesség, és a többi).Ily módon alakítunk ki olyan kategóriákat, fogalmakat amelyek mentén tudásunk szerveződik.A kategorizáció lehetővé teszi a jelenségek gyorsabb, egyszerűbb kezelését.A tárgyak, jelenségek felismerése is akkor történik meg, amikor be tudjuk sorolni azokat valamelyik kategóriába, mint például „asztal”, „kutya”, „B betű”, és a többi.A fogalmak kialakulása a konkréttól halad az elvont felé.Azokat, amelyek közvetlen érzékleti eredetűek „konkrét fogalmaknak”, és amelyek ezek általánosításainak tekinthetőek – ezek inkább nyelvi eredetűek – „absztrakt fogalmaknak” nevezzük.A konkrét fogalmakat könnyebben sajátítjuk el (például „óra”, „kanál”, „macska”, és a többi), és ezeket tanuljuk meg használni, mint az absztrakt fogalmakat (mint például „igazság”, „szabadság”, „természetesség”, és a többi).A fogalmak tanulásának egyik módja, hogy a tárgyakat, eseményeket névvel látjuk el úgy, hogy fokozatosan elvonatkoztatjuk a közös tulajdonságokat, amelyek a kategóriát meghatározzák (például állat, ember, virág, és a többi).Egy másik mód, ha megtanuljuk, hogy a fogalmak milyen nyelvi közegben fordulnak elő.(Például: Pisti „majrézik” a vizsgák előtt).A fogalomtanulás harmadik módja a meghatározás segítségével történő elsajátítás.Mindebből nyilvánvalóan megállapítható, hogy a gondolkodás fejlődése elválaszthatatlan a nyelv fejlődésétől.
Kapcsolódó fórumok:
- retro borítóképek
Hozzászólások (0)
Jelentkezz be, hogy hozzászólhass!
BejelentkezésMég nincs hozzászólás.
Legyél az első, aki hozzászól!