Az óvodáskor sok szempontból nagyon fontos időszak a gyermek életében, nemcsak szociális viszonyainak fejlődésében, hanem egyéb pszichológiai fejlődések tekintetében is. Az egyik legkiemelkedőbb pszichológiai folyamat, a gondolkodás, mely nagyon nagy változásokon megy át, mialatt a kisóvodásból kisiskolás válik. A megismerő tevékenységek fejlődésénél a gondolkodási műveletek alakulása kifejezetten fontos folyamat. Már …
Érdekel a cikk folytatása? »Az iskolába kerülő gyermek látás- és hallásérzékelése
A hatéves kisgyermeknek mind a teste, mind a gondolkodása nagy változásokon megy keresztül. Mindenképpen egy új korszak kezdődik az életében. A testi változásokon túl az érzékelés és észlelés terén hatalmas változások kora az iskolába kerülés időszaka. Bár az érzékszervek biológiailag már régen kifejlődtek és kifinomultak, de a fejlődés leginkább a …
Érdekel a cikk folytatása? »Mit tegyünk és mit ne, ha nem szeret rajzolni a gyermek
Nagycsoportos, és nem tud embert rajzolni, rossz a ceruzafogása. Mi lesz az iskolában? Nem egyedi probléma ez. Vannak olyan gyerekek, akik valamiért kerülik az ábrázolást, különösen, ha ceruzával kell dolgozni, színezni, festeni. Jobban szeretik az építőjátékokat, autókat, de legjobban az udvaron érzik jól magukat, amikor lehet szaladgálni, hintázni, csúszdázni. Tapasztalni …
Érdekel a cikk folytatása? »