Kezdőlap / Egészség és fitness / Női problémák / A stressz hatása a menstruációs ciklus alatt

A stressz hatása a menstruációs ciklus alatt

Kedves Hölgyeim!
Bizonyára előfordult már Önökkel, hogy a menstruációs ciklus alatt a szokásosnál is rosszabb volt a közérzetük, esetleg komolyabb rosszullét kísérte azokat a bizonyos “nehezebb” napokat.
Ennek a hormonális, és öröklött biológiai tényezőkön kívül számos más oka is lehet.
Tény, hogy a stressz kihat testünk működésére, és rendkívüli hatással van mind a szexuális életünkre, mind a hormonháztartásunkra.
Természetesen könnyű azt tanácsolni, hogy nyugodjunk meg, de szerencsére akadnak olyan módszerek, amelyekkel áthidalhatjuk, vagy enyhíthetjük a görcsöket, rosszulléteket.
Az intim torna, gátizom torna, valamint a jóga nem csak a testünket, de lelkünket is helyre teheti.
Az intim, valamint gátizom torna esetében erősödik a hüvely fala, ami szülés előtt, és után is előnyös lehet.
A jóga ennél persze sokkal összetettebb.
A hasznos, és hatékony jóga egyik legfontosabb alapfeltétele a megfelelő légzés.
Amennyiben megtanuljuk azt, úgy az agy megfelelő mennyiségű és minőségű oxigénben dús levegőt kap, és ezáltal a sejtek is hamarabb regenerálódnak, frissebbnek érezzük magunkat.
A megfelelő légzésnek központi szerepe van a stressz kezelésében is.

Tökéletes módszer erre a hinduk által kifejlesztett “Pránajáma”.
Lényegében ez nem más, mint egy váltott-orrú légzés technika.
Alkalmazása nem igényel komolyabb ismeretet, mégis, szinte az első két alkalom után érezhető a hatása.

Tegyünk egy kényelmes párnát a földre, és üljünk rá törökülésben.
Ezután fogjuk be a bal orrlyukunkat, és a jobb oldalin szívjuk be a levegőt2 másodpercig.
Tartsuk bent 3 másodpercig, majd a befogott, bal orrlyukunkon fújjuk ki 5 másodpercig!
Ha ezuel megvoltunk, akkor fogjuk be a jobb orrlyukunkat, és ismételjük meg a gyakorlatot, természetesen ellentétes orrlyukkal!
Kezdőként 2-3 perc gyakorlás bőven elegendő, mivel hozzá kell szokatnunk az agyunkat, valamint tüdőnket az új módszerhez.
Ha már gyakorlottak leszünk, húzhatjuk a be,- és kilégzés időtartamát, az arányszámok figyelembevételével!

Ezt mindenképpen olvasd el!

Csontritkulás (Osteoporosis)

Ahogy egy nő öregszik, csontja elveszíti kalciumtartalmát, ennek eredményeképpen pedig törékennyé válik – ezt az …

Hozzászólás