Az Olympos lábánál

Több ezer magyar turista vág neki a környező országoknak autóval ,hisz ebben a nagy melegben nincs is jobb mint a hűs habokban pancsolni napközben és ,ha már eléggé vízköves a hátunk ,nézelődni sem utolsó a lépten nyomon előtűnő történelmi emlékek között…
Népszerű cél Görögország hozzánk legközelebb eső sarka ,ezért családommal mi is kiválasztottuk a célpontot, a jól csengő nevű Olympic Beach üdülőfalut majd felkerekedtünk és nekivágtunk az 1000km körüli útnak.Természetesen a neten előtte tájékozódtunk mire számíthatunk .Ennek alapján Romániát elkerülve Szerbián keresztül ,Szófiát érintve jutottunk el Theszalonikibe ,majd Parálián keresztül a célba .(Mely mellesleg az Olympos lábánál terül el .)
Persze ez csak leírva ilyen egyszerű.A határ átlépése még azon a környéken nem olyan egyszerű ,mint ahogy lassan nyugatabbra az EU -tagjaként kezdjük megszokni .A magyar-szerb határon csak a szokásos várakozás ,de a szerb-bolgár határon már egy kellemetlen kis közjáték borzolta az idegeinket .
A fertőzések elkerülése végett (mintha afrikából jöttünk volna) fertőtleníteni kellett a gépkocsik alját ,amiért némi pénzt számítottak fel . Ez önmagában még elfogadható lett volna ,ám a kivitelezés úgy történt ,hogy egy hajdanán fertőtlenítő folyadékkal töltött pocsolyán kellett volna áthajtani ,egy ablaknál fizetni majd irány a túloldal.. ,DE a pocsolya már csak egy kiszáradt gödör volt ,így sok fertőtlenítő hatás nem volt várható tőle ezért azt kikerülve álltam a bódéhoz fizetési szándékkal ,gondoltam azt úgysem lehet megkerülni ..nos nem is lehetett ,de előbb nagy hangon visszazavartak ,hogy tessék átmenni a fertőtlenítőn mert annak az a rendje és módja ..
A Nis felé tartó autópályán a rendőrök vadásztak a gyorshajtókra ,így tudtunk party-ban lenni egy fekete Mercivel akit 100 kilométerenként lekapcsoltak ,majd utolért bennünket ,elhagyott ,de a következő trafipax-nál ismét fennakadt…
Szófiában eltévedtünk miközben a neten figyelmünkbe ajánlott Shell benzinkutat kerestük (hogy tuti rendes benzin kerüljön az autónkba) ,miközen szinte lépésben haladtunk és a ciril betűs utcatáblákat nyomoztuk kevés sikerrel.Váratlanul hangos szirénázással bevágott elénk egy rendőrautó ,majd igazoltatott,elvette az útlevelünket majd csekélyke orosz tudásomnak köszönhetően megértettem ,hogy megbüntetnek valami horribilis összegre (EURO-ban )gyorshajtásért.Meglepetésünket látva (hiszen tényleg szinte csak lépésben haladtunk ,mint aki nem tudja hol is van ) bőszen mutogatta a két rendőr ,a tényleg kint levő 40-es táblát ,de ez nem lehetett indok ,amit értésükre is adtunk..akkor jött a megleptés,legnagyobb ijedelmünkre a rendőrautóba ültettek majd a műszerfalon levő készüléken világító 66-os száma hivatkozva ragaszkodtak a büntetéshez…Ekkor esett le nálam a tantusz ! A készülék egy normál taxisok által is használt President Grant CB rádió volt amire ráfogták ,hogy trafipax…Nem tudtuk megállni ,hogy ne mosolyogjunk ,így hamar belátták ,hogy rájöttünk a kis trükközésükre ,no meg természetesen a „váltópénz”néhány 2dl Vodka formájában ,hamar jóbarátokká tette őket,amit fennen hangoztattak is : „Български, унгарски приятел-bolgár magyar barát!!” olyannyira ,hogy a benzinkútig rendőri felvezetéssel jutottunk el ,majd onnan kivezettek a városból a görög határ felé vezető útig…
Délelőtt 11 órakor indultunk itthonról (Bp.),és hajnali 5 órakor értünk Theszalonikibe ahol persze szintén eltévedtünk ! Hát nem semmi volt míg megtaláltuk a megfelelő utat. Ugyanis mikor eltévedtünk nem keseredtünk el, kerestünk egy rendőrt és hatalmas angol ill. görög tudásunkkal megtudakoltuk merre van Paralia? Ugyanis célunk a kis Olympic Beach mellett kb. 1 km-re található város Paralia ami elég nagy ahhoz, hogy legyen aki útba igazít! Bizony voltak többen is …a paralia szót hallva mindenki levezetett lelkesen a tengerpartra ,ugyanis a szó „paralia” strandot jelent..aztán kb. 2 óra kisérletezés után egy taxis útbaigazított..nem kis örömünkre !
Tehát már az út is egy élmény volt ,de a két hét alatt amit ott töltöttünk akadt még pár emlékezetes esemény ,de az már egy másik történet .

Ezt mindenképpen olvasd el!

Tenger parti üdülés a 9 szigeten

A turisták igen kedvelik a szigeteket , jelen esetben az Égei szigeteket , amelyet főként …