A két éves kisgyerek még nem tud körülírni dolgokat, amelyeket nem lát, nem tud megfogni, érinteni. Nem érti, mi az, hogy szép, nem tudja felfogni egészen azt, hogy valami üres vagy tele van és bár tudja, hogy a buborékok, amiket fúj, lebegnek, de „könnyű” és „nehéz” között még nem tud …
Érdekel a cikk folytatása? »A kisgyermek fogalomalkotása
A fogalomalkotáshoz és a fogalmak alkalmazásához először meg kell értenie a gyereknek a „hasonló” és a „különböző” alapfogalmát, felismernie az egyes dolgok hasonlóságát, illetve különbözőségét, majd ezeket gondolatban összekapcsolnia. Másfél és kétéves kora között tapasztaljuk, hogy automatikusan végzi ezt a csoportosítást, amikor több olyan tárgy kerül eléje, amelyek hasonlóságot is …
Érdekel a cikk folytatása? »Tanulás 2-3 éves korban
Ebben az évben, de főleg a harmadik év második felében, nagy változás figyelhető meg a gyerek ismeretszerzésének módjában. Egy- és kétéves kora között a kisgyerek különálló dolgokat és eseményeket ismert meg, a tapasztalatokat egyenként szerezte, de csak ritkán fordult elő, hogy mindezt összefüggésbe hozta volna. A harmadik évben a gyerek …
Érdekel a cikk folytatása? »A baba fejlődési szakaszai
A baba növekedése, fizikai és értelmi fejlődése nem mindig egyenletes. Az ismeretek befogadásában vannak gyorsabb szakaszok, ilyenkor a kisgyerek elképesztő gyorsasággal fogadja be az új fogalmakat, tanul meg új készségeket és azonnal alkalmazza is őket a gyakorlatban. Ezekben a szakaszokban úgy tűnik, mintha egyes, korábban megtanult tevékenységeket és készségeket teljesen …
Érdekel a cikk folytatása? »Mi a tudat?
A tudat és annak jelentősége évezredeken keresztül véget nem érő viták tárgya volt, s a pszichológusok és filozófusok a mai napig élesen eltérő nézeteket vallanak erről a kérdésről. Egyesek szerint a tudat nem más, mini éntudat, vagyis abban áll, hogy az illető tisztában van viselkedésének okaival és következményeivel. Ebben az …
Érdekel a cikk folytatása? »