Kezdőlap / Tag Archives: gyermek (page 9)

Tag Archives: gyermek

Velünk született e az erőszak?

A gyermekek és a felnőttek fokozódó erőszakossága problémát okoz, nyugtalanít bennünket: a gyerekek érzéketlenekké váltak? Vagy kevésbé szeretik őket a szülők? Vagy a szülők csak gyűlöletet éreznének engedetlen gyermekeik iránt? A szülők tökéletes gyerek iránti vágya arra ösztönözné a gyermekeket, hogy ellenszegüljenek valamennyi – róluk alkotott – szülői elképzelésnek? Az …

Érdekel a cikk folytatása? »

Étkezés nagyobb gyermekeknél

Kétéves korára a gyermek kinő az etetőszékből, és a felnőttekkel együtt az asztalnál eszik. A közös étkezés fontos társadalmi alkalom a gyermek számára; szocializálódásának lényeges része, hogy megtanul családtagként viselkedni. Az is fontos, amit eszik, de mi csak a megfelelő táplálékról gondoskodjunk, azt bízzuk rá, hogy megeszi-e azt amit kap. …

Érdekel a cikk folytatása? »

A kisiskolás gondolkodása

Az iskolába kerülő gyermek gondolkodása még rendkívül bizonytalan, nagyon könnyen összezavarodik és eltéríthető. Nem képes rangsort felállítani még, és bizonyos állandóságokat sem tud realizálni. Ez utóbbit tükrözi az a kísérlet, amikor gyurmából gyúrnak egy labdát, majd ugyanabból egy hengergyurmát. A gyermek mégis azt állítja, hogy a henger nagyobb, mert nem …

Érdekel a cikk folytatása? »

Az iskolába kerülő gyermek tér- és időérzékelése

Az iskolába kerülő gyermek a távolságot sem tudja még pontosan meghatározni. Térszemléletére még mindig az én-központúság jellemző, mely a jobb és a baloldal meghatározásában is egyértelműen megjelenik. A két irány helyes elsajátítása is az iskolai oktatás egyik fontos feladata. Kezdetben itt is először önmagán tudja meghatározni a két oldalt, majd …

Érdekel a cikk folytatása? »

Az iskolába kerülő gyermek látás- és hallásérzékelése

A hatéves kisgyermeknek mind a teste, mind a gondolkodása nagy változásokon megy keresztül. Mindenképpen egy új korszak kezdődik az életében. A testi változásokon túl az érzékelés és észlelés terén hatalmas változások kora az iskolába kerülés időszaka. Bár az érzékszervek biológiailag már régen kifejlődtek és kifinomultak, de a fejlődés leginkább a …

Érdekel a cikk folytatása? »

Válás után egyedül

Sokan bizonytalannak érzik a jövőt, a mai napot és a holnapot, nem tudják mi lesz. A válás eleve egy pszichés megterhelés, igénybe veszi az embert testileg-lelkileg-idegileg, minden másképp működik. Időbe telik, míg az ember megtanul újra élni, bízni az emberekben. Talán ez a legnagyobb veszteség, bizalomhiány a másik ember hiányában, …

Érdekel a cikk folytatása? »

Körömrágás

A körömrágás nem csupán egy rossz szokás, annak nagyon komoly lelki háttere is lehet. Ha valakinek a szájába van a keze, az nem véletlen, de nem kell, hogy így legyen, lehet rajta változtatni. A körömrágás előjöhet bármilyen stresszes helyzetben, vagy olyan helyzetnél, amikor nekünk kell hirtelen cselekedni, vagy esetleg tévénézés, …

Érdekel a cikk folytatása? »

Ötletek kézügyesség fejlesztéséhez

Néhány olyan dologról olvashatnak a következő sorokban, amelyek talán meglepően hatnak. Meglepő azért, mert kézenfekvő dolognak tartjuk, lehet, hogy éppen tiltjuk, vagy éppen nem is gondolunk rá, mégis szerepet játszhatnak a gyermek életében. A játék a gyermek fejlődésének, fejlesztésének a kulcsa. Játszva éli meg a felnőttek világát, saját mindennapjait. Játszva …

Érdekel a cikk folytatása? »

Személyiség fejlődése gyermekkorban

Hamar megszokjuk a gyermek saját, egyéni vérmérsékletét. Lehet békés és „könnyű” gyermek, lehet nagyon sírós, akit nehéz megvigasztalni, lehet gyanakvó természet, aki minden újjal szemben bizalmatlan. Ezek a jellegzetességek egyre inkább megszilárdulnak, ahogyan a gyermek nő. De formálja a személyiségét az is, ami történik vele, vagy más emberek- kiváltképpen a …

Érdekel a cikk folytatása? »