Az iskolába kerülő gyermek gondolkodása még rendkívül bizonytalan, nagyon könnyen összezavarodik és eltéríthető. Nem képes rangsort felállítani még, és bizonyos állandóságokat sem tud realizálni. Ez utóbbit tükrözi az a kísérlet, amikor gyurmából gyúrnak egy labdát, majd ugyanabból egy hengergyurmát. A gyermek mégis azt állítja, hogy a henger nagyobb, mert nem …
Érdekel a cikk folytatása? »A gondolkodás fejlődése óvodáskor végén, és az iskolába kerüléskor
Az óvodáskor sok szempontból nagyon fontos időszak a gyermek életében, nemcsak szociális viszonyainak fejlődésében, hanem egyéb pszichológiai fejlődések tekintetében is. Az egyik legkiemelkedőbb pszichológiai folyamat, a gondolkodás, mely nagyon nagy változásokon megy át, mialatt a kisóvodásból kisiskolás válik. A megismerő tevékenységek fejlődésénél a gondolkodási műveletek alakulása kifejezetten fontos folyamat. Már …
Érdekel a cikk folytatása? »Izgő-mozgó kisdiákok
Bár már iskolás, mégsem olyan nagy gyerek még az a nagy gyerek. A biológiai fejlődését figyelembe véve elengedhetetlen az iskolába kerülő gyermek mozgásosságáról, mozgásigényéről szót ejteni, kiváltképp, mert az iskolában meg kell tanulnia 45 percig viszonylag egy helyben megülni, ami talán az egyik legnehezebb dolog számára. A hat-hétéves kor az …
Érdekel a cikk folytatása? »