A fogyasztói szükséglet feltérképezése a marketing lépéseinek egy fontos kezdeti eleme. A szegmentálás és a szegmentáció folyamata speciális kutatási módszernek minősül, mely során az egyébként heterogén piacot a vállalat szakemberei homogén részekre osztják. Ez az eljárás többnyire az alapján történik, hogy a piac szereplői várhatóan hogyan fognak viselkedni a jövőben. …
Érdekel a cikk folytatása? »Szekunder kutatás
A szekunder adatok egyik legnagyobb előnye, hogy elérésük gyors és igen csekély költséggel jár. Hátránya az lehet, hogy a rendelkezésre álló adatok nem, vagy nem teljesen jók, vonatkoztatásuk esetenként nehézkes. A keresletet befolyásoló makro adatokról, mint például a társadalmi, gazdasági, technikai folyamatok (STEEP tényezők) legeredményesebben a Központi Statisztikai Hivatal könyvtárából …
Érdekel a cikk folytatása? »