Kezdőlap / Üzlet / Marketing / Szekunder kutatás

Szekunder kutatás

A szekunder adatok egyik legnagyobb előnye, hogy elérésük gyors és igen csekély költséggel jár. Hátránya az lehet, hogy a rendelkezésre álló adatok nem, vagy nem teljesen jók, vonatkoztatásuk esetenként nehézkes.
A keresletet befolyásoló makro adatokról, mint például a társadalmi, gazdasági, technikai folyamatok (STEEP tényezők) legeredményesebben a Központi Statisztikai Hivatal könyvtárából ( 1124 Bp., Keleti Károly u. 5-7 ) illetve az általuk kiadott folyóiratokból és évkönyvekből tájékozódhatunk. A KSH gyűjteményét megtalálhatjuk az Interneten is a www.ksh.hu címen.
Az elektronikus banki szolgáltatások elterjedése jelenséggé vált, több napilap is foglalkozik a témával kapcsolatban. Az elmúlt napokban rá is találtam egy fontos cikkre, ami a Kisalföld napilap 2006. november 13.-ai számában található meg, a világhálósított pénzügyeinkről szól. Elgondolkodhatunk tényleg azon, hogy mit hozhat a jövő? A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk interneten keresztül történő lekérdezése került. A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a befektetési jegyek, illetve állampapírok online vétele és eladása került. E két tranzakciótípus esetében a bankok várakozásai folyamatosan javultak, a következő évben dinamikus fejlődés várható!

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A piaci rések

A fogyasztói szükséglet feltérképezése a marketing lépéseinek egy fontos kezdeti eleme. A szegmentálás és a …

Hozzászólás