Az E-vitamin

Az E-vitamin öregedésgátló vitaminként ismert. Nyolc különféle tokoferol vegyületet azonosítottak az E-vitaminnal, mind hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. A tokoferolok sárga olajok, zsírban oldódnak, hőre nem könnyen bomlanak. Az E-vitamint nagyban károsítják azonban a vasvegyületek, a szintetikus ösztrogén, a klór és a klóros víz.
Az E-vitamin 50-85%-a a többi vitaminhoz hasonlóan az emésztőrendszerből szívódik fel, és a nyirokrendszeren keresztül jut a véráramba. A vitamint minden szövet tárolja és azok annak hiányától sokáig védettek maradnak.
Ajánlott napi bevitele férfiaknak 15 mg, nőknek 12 mg, gyermekeknek 8,3 mg és csecsemőknek 4-5mg.
Az E-vitamin a sejtek egészséges működését segíti. Oxigénnel látja el a szöveteket, fontos a termékenységhez és a fizikai erőnléthez. Megakadályozza, hogy az oxigén károsítsa a telítetlen zsírsavakat, nemi hormonokat, zsíroldékony vitaminokat a szervezetben. Az izmokat vérrel látja el, megakadályozza a vérrögök képződését, de a normális véralvadást nem befolyásolja. A hegeket gyógyítja, segíti a vizeletkiválasztást is. Fontos szerepe van a szívbetegségek, az asztma, az ízületi gyulladás megelőzésében.
Külsőleg használva táplálja, puhítja a bőrt és enyhe fényvédő hatással is rendelkezik.
Hiányában a kapillárisok gyengülnek, ami többek közt tüdőbetegségekhez vezethet, elégtelen bevitele esetén terméketlenség vagy vetélés léphet fel.
A legjobb E-vitamin források a hidegen sajtolt növényi olajok, főleg a búzacsíra, napraforgó és szójaolaj. Közepesen jó forrásai a csírák és a gabonák.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A szintetikus vitaminok veszélyei

A szintetikus vitaminok nagyon jó szolgálatot teszek, ha egyébként valamilyen vitaminból nem tudunk táplálkozással eleget ...

Hozzászólás