Kezdőlap / Egészség és fitness / Betegségek / A gőzfürdők áldásos hatása

A gőzfürdők áldásos hatása

Sokan kedvelik a gőzfürdőt, mert azt hiszik, hogy itt véglegesen megszabadulhatnak a felesleges kilóktól. Fiatalok, idősek néha órákig kínozzák magukat, és nem gondolnak arra, hogy ebből baj is lehet. Minden gőzfürdőben van nedves vagy száraz kamra. A gőzkamrában a levegő víztelítettsége miatt a verejték nem tud elpárologni, s így könnyen elájulhatunk. A hőlégkamra levegője viszont száraz, így bőrünkről a verejték könnyen elpárolog. A magas hőmérséklet ellenére itt kisebb a rosszullét veszélye, mint a gőzkamrában. A hőlégkamrában 10-15 percnél, a gőzkamrában pedig 5-10 percnél tovább ne legyünk. Idős, beteg emberek előzetesen kérjenek tanácsot orvosuktól.
A finneknél elképzelhetetlen, hogy ne legyen szauna, amely a gőzfürdő egyik jellegzetes formája. Ma már nálunk is egyre több fürdőben található. A forróra felizzított kövekre hideg vizet öntenek, és az így fejlődött gőzt használják edzésre, gyógyításra.
A langyos fürdővíz 35 °C-os közömbös víz, nyugtató, pihentető. Mindenkinek ajánljuk, mert a gyógyvíz és a levegő mechanikai és kémiai hatása a legjobban érvényesül. Itt eltölthetünk akár egy órát is.
A hideg fürdő 24-28 °C-os, mozgásszervi betegség kezelésére
nem alkalmas. A hideg víz hatására a bőr elhalványodik, majd kipirul. A hideg vizes ledörzsölés gyógyír az ideges, kimerült, álmatlan embereknek. Az edzett, egészséges emberek a hideg-meleg vizes zuhanyokat, a váltott fürdőket kedvelik. Nekik van igazuk, mert a bőrerek összehúzódása, majd kitágulása egészséges. Csak minél fiatalabb korban kell elkezdeni. Az idős emberek az orvosukkal tanácskozzanak arról, hogy ajánlja-e vagy nem ezt az edzési formát.
Gyógyfürdőinkben forró (39-40 °C-os), közömbös (35 °C-os) és hűvös (32-33 °C-os) vizű medencéket találhatunk. Az előzuhany után először a melegebb medencébe menjünk. Ne merüljünk el benne nyakig, hanem csak a fájó testrészünket áztassuk meg kb. 5 percig. Utána a közömbös hőmérsékletű medence következik vagy a zuhany. Így nem leszünk bágyadtak, és gyorsabban szokunk hozzá a kinti levegőhöz. Ledörzsölés, száradás után pihenjünk legalább egy fél órát.
Ne ijedjen meg senki, ha a fürdő után esetleg fokozódik a fájdalma. Ez az úgynevezett „fürdőreakció”, amely csak 3-4 napig tart. Ennek ellenére mondjuk el orvosunknak.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

Vérszegénység- anaemia

A vérszegénység nem azt jelenti, hogy kevesebb vérünk van, hanem azt, hogy a vér oxigénellátó …

Hozzászólás