Már több mint 2000 éve vonzza az embereket a gyermekek beszédtanulásának kutatása. Hogyan tanulunk beszélni? – ez az alapkérdés, erre vezethető vissza valamennyi kísérlet, amely a gyermekek beszédfejlődését hivatott feltérképezni. Azonban erre a kérdésre aligha születhet ma még tökéletes válasz. Annyi bizonyos, hogy a beszédtanulás nem az első szó kiejtésével …
Érdekel a cikk folytatása? »Dadogás
A dadogás olyan rendellenesség, melynek során a beszéd folyamatossága megtörik, mert a gyerek egy-egy szó elkezdésével küszködik. A beszélni tanuló gyereknél teljesen normális állapot, mert ekkor az izgalom, a gondolatok bősége és gyakorlatlanság szaggatott, egyenetlen beszédmódot eredményezhet. Iskoláskorára szinte minden gyerek kinő ebből az állapotból. Ha a dadogás továbbra is …
Érdekel a cikk folytatása? »A szavakon túli közlések
A kommunikációval kapcsolatos kutatások egyik nagy meglepetése volt, amikor kiderült, hogy a közvetlen emberi kapcsolatokban a közlés jellegű megnyilvánulások nagyobbik része – egyesek szerint 70%-a nem szavakban történik. A „szavakon túli” közlések tehát fontosabbak, mint a beszéd, annak ellenére, hogy többnyire nem válnak tudatossá. Éppen nem-tudatos jellegük miatt okoznak a …
Érdekel a cikk folytatása? »