Kezdőlap / Járművek / Autók / Használtautó vásárláskor a motortért se felejtsük el átvizsgálni

Használtautó vásárláskor a motortért se felejtsük el átvizsgálni

Használtautó vásárláskor az autó karosszériáján kívül a motor állapota és a motortér átvizsgálása is egy fontos szempont.

Miután felnyitottunk a motorháztetőt nézzük meg a gépháztető rögzítő csavarjainak állapotát. Ha nem látunk rajta semmilyen korróziót és szerelési nyomot akkor a motorháztetőt, nem vették le. Mennyire van gyárilag leburkolva a motor? A legtöbb újabb évjáratú autó esetében a motort leburkolják. A burkolatot a legtöbb esetben le tudjuk venni, (ha nincsen csavarozva) ugyanis csak rá van pattintva. A burkolat eltávolítása után tüzetesen nézzük meg a motort, hogy látunk rajta esetlegesen olajfolyási nyomokat a szelepfedélnél vagy a blokk egyéb területén (a hengerfejnél vagy a blokkon olajráégési nyomokat, amit nem lehet tökéletesen letisztítani). Bármilyen olajfolyási nyom a motor műszaki állapotát negatívan jellemzi.

Az olajszintet is nézzük meg hideg motornál, hogy a nívópálca mit mutat. A minimum és a maximális jelölés között kell lennie a motorolaj szintnek. Az olajcserét kérdezzük meg, hogy pontosan mikor volt (mennyi volt a KM óra állása), amikor elvégezték az olajcserét. Az olajcserétől megtett KM alapján, ha közel járunk a következő olajcseréhez, akkor az olajszintje a minimumjelzéshez közel állhat. Ha az olajcsere nem régen történt és az olajszínt nagyon alacsony akkor a motor fogyasztja (eszi) az olajat, ami a motor elhasználódására engedhet következtetni.
Az olajbeöntő fedelét is vegyük le és nézzük meg a fedél belső felületének állapotát, hogy mit látunk rajta (kátrányosodást, olajsár vagy habosodást,) ami szintén a motor elhanyagolt, rossz állapotára enged következtetni.

Nézzük meg a szervo tartály és a fékolaj tartályban levő olajszinteket is. A hűtőrendszer kiegyenlítő tartályánál a szintjelzést nézzük meg, hogy mennyi folyadék van a kiegyenlítő tartályban. Majd vegyük le a zárókupakot és nézzünk bele a tartályba, hogy mennyire koszos. Ha a fedélen is tapasztaltunk koszolódást esetleg olajnyomokat, akkor a motornál előfordulhat, hogy komolyabb műszaki probléma volt (előzőleg a hengerfejtömítés miatt olaj került a hűtővízrendszerbe és nem mosták át a rendszert), vagy hamarosan hengerfej problémája lehet az autónak.
Minden folyadékszintnek a minimum és maximumjelzés közt kell lennie.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A dicső napok vége

A GAZ nemrég bejelentette, hogy nem gyártja több a Volgát. Volt idő, amikor a Volga …

Hozzászólás